در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

مسلمانان جهان علیه استکبار جهانی

 نکته‌ای که در پیام مقام معظم رهبری بسیار مهم است و می‌توان آن را به مثابه صدور فتوای جهاد علیه استکبار جهانی و صهیونیست‌ها تلقی کرد، این است که رهبر انقلاب فرمودند که بر همه مسلمانان فرض است که با همه امکانات‌شان در کنار مردم لبنان و حزب الله بایستند.
 نکته‌ای که در پیام مقام معظم رهبری بسیار مهم است و می‌توان آن را به مثابه صدور فتوای جهاد علیه استکبار جهانی و صهیونیست‌ها تلقی کرد، این است که رهبر انقلاب فرمودند که بر همه مسلمانان فرض است که با همه امکانات‌شان در کنار مردم لبنان و حزب الله بایستند.
کد خبر: ۱۴۷۴۸۳۶
نویسنده محمدکاظم انبارلویی | کارشناس مسائل سیاسی

مقام معظم رهبری دیروز دو پیام جداگانه درباره تحولات اخیر در غرب آسیا صادر کردند. در پیام اول ایشان چهار محور اصلی را بازگو نمودند، محور اول این بود که باند تبهکار شرور حاکم بر رژیم صهیونیستی از نبرد یکساله غزه درس نگرفته است و نمی‌تواند بفهمد که کشتار جمعی کودکان و زنان در ساخت مستحکم سازمان مقاومت خللی ایجاد نمی‌کند. نکته دوم اینکه رژیم صهیونیستی همین سیاستی را که در غزه دارد، می‌خواهد در لبنان نیز اجرا کند و به ساخت محکم سازمان نظامی و سیاسی حزب الله آسیب بزند. نکته سوم نیز اینکه همه نیرو‌های مقاومت در منطقه پشتیبان حزب الله هستند و سرنوشت نهایی جنگ در غرب آسیا را نیرو‌های مقاومت و در راس آن حزب الله تعیین می‌کند.

اما نکته چهارم که بسیار مهم است و آن را می‌توان به مثابه صدور فتوای جهاد علیه استکبار جهانی و صهیونیست‌ها تلقی کرد، این است که رهبر انقلاب فرمودند که بر همه مسلمانان فرض است که با همه امکانات‌شان در کنار مردم لبنان و حزب الله بایستند.

به این ترتیب باید گفت، این چهار نکته نشان می‌دهد که ما وارد مرحله جدیدی از شرارت آمریکا و صهیونیست‌ها در غرب آسیا شده‌ایم و روز به روز به حجم جنایت جنگی، کشتار جمعی و تجاوز به حقوق انسان‌ها در این خطه افزوده می‌شود.

پیام دیگر مقام معظم رهبری در رابطه با تکریم سید مقاومت و رهبر مقاومت حزب‌الله شهید سید حسن نصرالله بود که ایشان از چهار صفت بزرگ و گویا برای سید حسن نصرالله یاد کردند؛ مجاهد کبیر، پرچم‌دار مقاومت در منطقه، عالم با فضیلت دینی و رهبر مدبر سیاسی.

نکته مهم در پیام مقام معظم رهبری در تکریم سیدحسن نصرالله این بود که سید حسن نصرالله سید مقاومت است و یک شخص نیست و به عبارت دیگر یک راه و یک مکتب است. لازم به یادآوری است که همین تعبیر را مقام معظم رهبری برای شهید قاسم سلیمانی مطرح کردند.


 سید حسن نصرالله ۳۰ سال پرچم مبارزه با صهیونیست‌ها و استبداد و استکبار جهانی را در غرب آسیا به اهتزاز درآورد و در نبرد‌های متعدد و به ویژه جنگ ۳۳ روزه به قول معروف دماغ صهیونیست‌ها را به خاک مالید. او محبوب‌ترین چهره جهان عرب و اسلام به دلیل مجاهدت مدام و حضور در صحنه مبارزه بود.

قطعا پرچمی که او برافراشته بود، توسط جانشینان او و رزمندگان حزب الله در اهتزاز خواهد بود. در این شرایط شاهد هستیم که صهیونیست‌ها علی رغم محاسباتی که داشتند. اما مساله مبارزه ملت لبنان و حزب الله اوج گرفت و در چند روز گذشته تل‌آویو و حیفا مورد هجوم موشک‌های بالستیک حزب الله قرار گرفت؛ لذا حزب الله از نظر نظامی آسیب ندیده است و این نشان می‌دهد که ما شاهد یک حیات جدید از سید حسن نصرالله خواهیم بود و ایشان در عالم ملکوت و با حضور در باطن جنگ علیه صهیونیست‌ها در صف مقدم جبهه حضور خواهد داشت. لازم به یادآوری است که خویشتن‌داری و صبر راهبردی ایران در این رابطه و برخی از کشور‌های منطقه نیز حدی دارد و اگر از این حد که بگذرد ما وارد مرحله جدیدی خواهیم شد و اطمینان دارم که رژیم صهیونیستی به زانو در خواهد آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها