رسانه ملی در پی شهادت سید حسن نصرالله و رزمندگان اسلام ویژه‌برنامه‌هایی را راهی آنتن می‌کند

شبکه‌های مختلف رسانه‌ملی در پی شهادت سید مقاومت، سردار نیلفروشان و رزمندگان و یاران‌شان برنامه‌هایی را به‌صورت ویژه راهی آنتن می‌کنند. برنامه‌هایی که در قالب‌های متنوع از ارزش مقاومت و پایداری می‌گویند.
شبکه‌های مختلف رسانه‌ملی در پی شهادت سید مقاومت، سردار نیلفروشان و رزمندگان و یاران‌شان برنامه‌هایی را به‌صورت ویژه راهی آنتن می‌کنند. برنامه‌هایی که در قالب‌های متنوع از ارزش مقاومت و پایداری می‌گویند.
کد خبر: ۱۴۷۴۸۵۶
نویسنده گروه رسانه

این برنامه‌های روشنگرانه پس از آغاز حملات رژیم‌صهیونیستی به بیروت آغاز شده و همچنان ادامه دارد که بخشی از آن‌ها را دیروز معرفی کردیم و امروز تازه‌ترین تغییرات جداول پخش تلویزیون را آورده‌ایم. 

مستند‌هایی از مقاومت

در این هفته مستند‌های بسیاری با حال و هوای مبارزات حزب‌ا... روی آنتن خواهد رفت. بر این اساس مجموعه مستند «من‌های ۷۵» در شش قسمت ۳۰ دقیقه‌ای از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود. این مجموعه به کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع فلسطین توسط رژیم‌صهیونیستی می‌پردازد و روایتی کامل از عملیات تاریخی طوفان‌الاقصی و شکست مفتضحانه صهیونیست‌ها به روایت تصاویر از جنگ غزه است. در این مجموعه به سکوت نهاد‌های بین‌المللی از‌جمله سازمان ملل، جامعه بین‌الملل، اتحادیه عرب و... اشاره شده و اهداف اسرائیل از جنگ در غزه تشریح و تبیین می‌شود. 

مجموعه مستند «مرز‌های مقاومت (باکس ناشنوایان)» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی وحید فرجی در شش قسمت ۵۰ دقیقه‌ای از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۹:۰۰ پخش می‌شود. 
مجموعه مستند «معادله نصر» در پنج قسمت ۵۰ دقیقه‌ای از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۰:۰۰ پخش می‌شود. در برنامه معادله نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرا...، دبیرکل حزب‌ا... لبنان از مراودات خود با حضرت آیت‌ا... العظمی خامنه‌ای و توصیه‌ها، تصمیمات و نقش ایشان در برهه‌های مختلف و حساس منطقه سخن گفته است. 

بازتاب مقاومت در شبکه تهران

برنامه‌های زنده سلام تهران، به خانه برمی‌گردیم و تهران ۲۰ به این موضوع پرداختند.
Mc پخش به این موضوع اختصاص یافت و از شنبه تا آخر هفته هر شب ساعت ۲۲ فیلم سینمایی در این خصوص پخش می‌شود. مستند‌های ضدصهیونیستی نیز در جدول پخش قرار گرفته است.

نمایش مقاومت

با توجه به تداوم حملات وحشیانه جنگنده‌های رژیم‌صهیونیستی به جنوب لبنان و شهادت رهبر بزرگ مقاومت سیدحسن نصرا... دبیرکل حزب‌ا...، جمعی از یاران و شهادت مردم مظلوم و بی‌دفاع لبنان، شبکه نمایش سیما فیلم‌های سینمایی زخم زیتون، سایه‌های شهر، آتش پنهان و بازگشت به حیفا را روی آنتن می‌برد.
 «سایه‌های شهر» به کارگردانی مرتضی آتش‌زمزم امروز ۹ مهرماه، ساعت ۱۷ پخش می‌شود.
 در این فیلم مجدی مشموشی، کارتیا کعده، نعمه بدوی، پولین حداد، سمیر ابوسعید، عفیف شیا، علی منیمنه، نغم ابوشدیدی، مارون شرفان، حسین مهری و... به ایفای نقش پرداختند.

 سایه‌های شهر روایتگر زن جوانی است که به همسری یکی از کارمندان سفارت لبنان در ایران درآمده‌است، جاسوسان رژیم‌صهیونیستی برای رسیدن به اهداف تبلیغی خود جهت انتقال مقداری اورانیوم به ایران و گرفتن بهانه زن جوان را در فرودگاه بیروت ربوده و شرط آزادی وی را انتقال چمدان حاوی اورانیوم به ایران توسط همسر لبنانی وی اعلام می‌کنند که این درخواست حوادثی را به دنبال دارد.
فیلم «آتش پنهان» محصول سال ۱۳۶۹ که توسط حبیب کاوش کارگردانی شده است، سه‌شنبه ۱۰ مهرماه، ساعت ۱۷ از شبکه نمایش پخش می‌شود.
 از بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به معصومه تقی‌پور، محمود مقامی و محمدرضا حقگو اشاره کرد.
 در خلاصه داستان این فیلم آمده است: ژاکوب، یهودی لبنانی‌الاصل، در یک مهمانی، به همراه تعدادی از نزدیکانش به دست گروهی که به لباس رزمندگان فلسطینی درآمده‌اند کشته می‌شود. خواهر و دختر ژاکوب، سارا، از این حمله جان سالم به‌در می‌برند. رزمندگان فلسطینی که درمی‌یابند هدف صهیونیست‌ها از این ماجرا برانگیختن افکارعمومی علیه مبارزه آنهاست مسببان اصلی واقعه را افشا می‌کنند و....
«بازگشت به حیفا» به کارگردانی باسل الخطیب و تهیه‌کنندگی قاسم حول، چهارشنبه ۱۱ مهرماه، ساعت ۱۷ روی آنتن می‌رود.
 سامر المصری، تولین البکری و ماحر طبیبی در فیلم سینمایی بازگشت به حیفا بازی کرده‌اند.

در این فیلم، شهر حیفا در سال ۱۹۴۸ مورد هجوم صهیونیس‌تها قرار می‌گیرد و یهودیان جای فلسطین‌ها را می‌گیرند. زوجی یهودی، کودکی فلسطینی را که در جریان حمله به اسرائیل جامانده بزرگ می‌کنند، اما قاسم، یکی از اقوام این کودک از مبارزین فلسطینی است که به‌دنبال بازگرداندن این کودک به والدینش است....

امید به «چشمان آبی زهرا»

شبکه‌های مختلف تلویزیونی این روز‌ها با حال‌و‌هوای مقاومت مردم لبنان و فلسطین همسو شده‌اند. بر این اساس، مینی‌سریال ۷ قسمتی «چشمان آبی زهرا» روی آنتن رفت. سریال «چشمان آبی زهرا» به کارگردانی «علی درخشی»، درباره یکی از مقامات بلند‌پایه رژیم صهیونیستی است که قصد حضور در انتخابات این کشور را دارد. او پسر نوجوان ناقص‌الخلقه‌ای دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا یک گروه پزشکی را برای جستجو در اردوگاه‌های مردم فلسطین، بسیج کند تا به‌دنبال تعویض اعضای بدن اشخاصی که از نظر پزشکی با فرزندش مشابهت دارند، بگردند که در این میان زهرا، دختر یکی از کشته‌شدگان فلسطینی، برای جابه‌جایی چشمش با پسر صهیونیست انتخاب می‌شود. از سوی دیگر برادر زهرا که از اعضای انتفاضه فلسطین است به‌دنبال یافتن خواهرش درگیر ماجرا‌های ناخواسته‌ای می‌شود. این سریال با بازی درخشان ابوذر قدرتی در نقش تیودور نوجوان ناقص‌الخلقه اسراییلی همراه بود. این مجموعه هر روز ساعت ۱۵:۳۰ از شبکه امید پخش می‌شود. جهانبخش سلطانی، حسین معلومی، جمشید جهان‌زاده، سومیتا حسام، علیرضا نجف‌زاده و آتوسا رجبی در سریال تلویزیونی «چشمان آبی زهرا» هنرنمایی کرده‌اند.

فراخوان محکومیت جنایات اسرائیل

شبکه جهانی جام‌جم در پی شهادت سیدحسن نصرا...، و اعلام انزجار از این اقدام فراخوان داد.
شبکه جهانی جام‌جم از همه مخاطبان ایرانی و فارسی‌زبان در سراسر دنیا دعوت می‌کند تا ضمن ابراز انزجار از جنایت اخیر رژیم‌صهیونیستی، با ارسال نظرات، احساسات و دیدگاه‌های خود به‌صورت فایل صوتی و تصویری در محکومیت حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی و قتل‌عام مردم مظلوم فلسطین و لبنان و به‌ویژه ترور رهبران و فرماندهان مقاومت شرکت کنند.

مخاطبان می‌توانند از راه‌های ارتباطی شبکه‌های اجتماعی: ۹۸۹۱۰۸۹۹۳۹۳۴ و ایمیل امور مخاطبان: mokhatab@jjtvn.ir و instagram.com/jjtvnirib آثار خود را ارسال کنند.

به سوی افق

شبکه افق با پخش برنامه‌ها و مستند‌های ویژه نگاهی به تجاوز وحشیانه رژیم‌صهیونیستی به لبنان و شهادت سیدحسن نصرا... دارد.
ویژه‌برنامه «کافه‌مستند» به مدت یک هفته هر روز ساعت ۱۸ با موضوع شهادت سیدحسن نصرا... و وقایع اخیر لبنان روی آنتن افق سیما می‌رود.
همچنین برنامه «به افق فلسطین» با موضوع حوادث اخیر لبنان و حملات رژیم‌صهیونیستی به منطقه ضاحیه در بیروت و همچنین در پی اعلام شهادت سیدحسن نصرا...، روی آنتن شبکه افق می‌رود. این برنامه به‌صورت یکسره با حضور کارشناسان مختلف پخش می‌شود.
مستند «قدرمطلق» از تولیدات مؤسسه فرهنگی ــ هنری بنیاد رسانه‌ای بیان است که در هفت قسمت ۲۰دقیقه‌ای تولید شده و روایتگر جنایت وحشیانه ارتش رژیم‌صهیونیستی براثر حمله به کنسولگری ایران در دمشق است. این جنایت موجب شهادت هفت تن از مستشاران و افسران نظامی ارشد ایران در سوریه شد. در هر قسمت از این مستند به فعالیت‌ها و شهادت هریک از این شهدای سرافراز پرداخته می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه‌مستند را یکشنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶:۳۰ از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

مستند «نسیم حیات» درباره مقاومت مردم لبنان علیه اشغالگران طی جنگ ۳۳روزه رژیم‌صهیونیستی علیه این مردم را روایت می‌کند. این مستند شنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن افق می‌رود.

در مستند «معادله نصر» شهید سیدحسن نصرا...، دبیرکل حزب‌ا... لبنان از مراودات خود با حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای و توصیه‌ها، تصمیمات و نقش ایشان در برهه‌های مختلف و حساس منطقه سخن گفته است؛ گفت‌وگویی اختصاصی و مفصل که میان نشریه مسیر، وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب و سیدحسن نصرا...، دبیرکل حزب‌ا... لبنان انجام شده است و درباره مکاتبات، مراودات و دیدار‌های خصوصی رهبر مقاومت با رهبر معظم انقلاب اسلامی است. این مستند دوشنبه تا پنجشنبه این هفته ساعت ۶ صبح از افق سیما پخش می‌شود.

مجموعه مستند «قهرمانان مقاومت» درباره فرماندهان شاخص جبهه مقاومت ساخته شده و در هر قسمت به زندگی و مبارزات یکی از آن‌ها می‌پردازد. این مستند دوشنبه تا پنجشنبه حوالی ساعت ۹:۳۰ صبح روی آنتن افق سیما می‌رود.
«سعادتمندان» عنوان مجموعه‌ای مستند به کارگردانی امید ملکوتی است که شنبه تا جمعه ساعت ۵ صبح روی آنتن می‌رود. مستند سعادتمندان با موضوع سبک زندگی و سیره عملی علمایی که در زمینه قرآن و معارف اسلامی آثار و برکات ارزشمندی داشته‌اند روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.

تغییر جدول پخش برنامه‌های طنز

شبکه‌های مختلف تلویزیونی بعد از شهادت سید‌حسن نصرا...، برنامه‌های خود را تغییر داده‌اند تا با حال‌و‌هوای عزای عمومی همراه باشد. شبکه‌های نسیم، آی‌فیلم و نمایش بر این اساس، جدول پخش خود را تغییر داده‌اند. در پی شهادت سید مجاهدت و جمعی از فرماندهان مقاومت و مردم مظلوم لبنان، شبکه نسیم ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی به‌مناسبت این فقدان بزرگ، پخش برنامه‌های طنز خود را متوقف می‌کند. شبکه نسیم اعلام کرده است متعاقبا جدول پخش این شبکه اطلاع‌رسانی خواهد شد.
همچنین شبکه آی‌فیلم به‌دلیل عزای عمومی، پخش سریال‌های طنز خود را متوقف کرده و مجموعه‌های جایگزین را روی آنتن برده است. بر این اساس، مجموعه تلویزیونی «شاید برای شما اتفاق بیافتد» برای پخش در ساعت ۱۶ جایگزین سریال «باغچه مینو» شد. همچنین مجموعه تلویزیونی «آخرین ایست بازرسی» برای پخش در ساعت ۱۹ جایگزین سریال «رانت خوار کوچک» شد. مجموعه تلویزیونی «قصه‌های تبیان» هم، برای پخش در ساعت ۲۱ جایگزین سریال «چک برگشتی» شد. 

شبکه آموزش

برنامه «مثبت‌آموزش» با دعوت از کارشناسان و خانواده شهدای مدافع‌حرم به موضوع مقاومت، ترور و جنایت رژیم اشغالگر قدس می‌پردازد. مستند‌های باریکه نور، شیدای حرم، اسرائیل رویای بازگشت، بازخوانی یک پرونده، اسرائیل تخریب مساجد، چشمان حقیقت، شهید قدس، ابوجهاد پدر جهاد، وداع با اسلحه، سها، بی‌انت‌ها و سریال هفت‌سنگ در پی این حادثه در جدول پخش شبکه آموزش جانمایی شده است.

تولیدات کوتاه

تولیدات آثار کوتاه سیما نیز ۱۵ کلاکت از آثار کوتاه در قالب ساختار نماهنگ و تایپوگرافی و ۱۰ قسمت موشن‌گرافی از زندگی سیدحسن نصرا... و ماجرای طوفان الاقصی پخش کرده است.

مرکز سیمرغ هم برنامه‌های کوتاه‌مدت از تجمعات تولید کرده است. تولیدات در راستای پویش «آغاز نصرا...» بوده و یک مجموعه ۱۲ قسمتی تفسیر آیات قرآن نسبت به موضوع ایثار و شهادت نیز در دستورکار دارد. تولید نماهنگی با خوانندگی مجال و دو اثر تولیدی گرافیکی با محوریت حماسه و مقاومت را نیز در دستورکار دارد. همچنین برای بلندمدت نیز تولیدات مستند و نمایشی با موضوع مقاومت را نیز انجام می‌دهد.
مرکز پویانمایی صبا نیز تولید دو قسمت پویانمایی با محوریت مقاومت و سیدحسن نصرا... در دستورکار دارد.

صفحه ویژه تلوبیون 

همچنین تلوبیون، با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌ الله لبنان و سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان، صفحه ویژه‌ای را به اخبار این حادثه اختصاص داده است.

پخش زنده شبکه‌های خبری و اصلی سیما، دسترسی به کلیپ‌های کوتاه برنامه‌های ویژه تولیدشده در رسانه‌ملی به شکل لحظه به‌لحظه، ازجمله برنامه‌های سیاست خارجی، به افق فلسطین، نوسان، روی خط خبر و... ازجمله بخش‌های این صفحه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها