ارزآوری ۱۰۳ میلیون دلاری صادرات کالا‌های تولیدی خراسان جنوبی

صادرات کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی، در ۶ ماه نخست امسال، ۱۰۳ میلیون و ۲۱۵ هزار دلار ارزآوری داشت.
کد خبر: ۱۴۷۴۹۷۹

ارزآوری ۱۰۳ میلیون دلاری صادرات کالا‌های تولیدی خراسان جنوبی

به گزارش جام جم آنلاین،مدیرکل گمرکات استان، گفت: در این مدت در مجموع یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۹۳ تُن کالای تولیدی خراسان جنوبی و سایر استانهای کشور، به ارزش۳۹۳ میلیون و ۲۲ هزار دلار  از گمرکات خراسان جنوبی به خارج از کشور صادر شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر ارزش ۴۳ درصد افزایش داشته است.

کوهگرد افزود: صادرات قطعی کالا‌های تولیدی خراسان جنوبی در این مدت ۶۰۷ هزار و ۱۵۵ تن بود به ارزش ۱۰۳ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۳۳۵ دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۱ درصد از نظر ارزش افزایش داشته است.


وی گفت: کالا‌های تولیدی استان در این مدت به کشور‌های عراق، ارمنستان، پاکستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است.

مدیر کل گمرکات استان افزود: کاشی و سرامیک، سیمان، روغن سوخت تقطیری، صیفی جات، تایری سواری، قیر، هیدروکربن سبک، تخم مرغ، مصنوعات پلاستیکی و ام دی اف از جمله کالا‌های تولیدی خراسان جنوبی است که از گمرکات استان صادر شده است.

کوهگرد به مجموع کالا‌های اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان در این مدت اشاره کرد و گفت: در این مدت ۶۴۷ هزار و ۹۳۸ تُن کالا به ارزش ۲۸۹ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۷۸۶ دلار کالا‌های تولیدی دیگر استان‌های کشور از طریق گمرکات استان صادر شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۹ درصد افزایش داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها