طوفان حزب‌ا... در راه اسرائیل

سه روز پس از شهادت دبیرکل حزب‌ا... لبنان و در شرایطی که صهیونیست‌ها و متحدان آنها به‌ویژه آمریکا در هراس از انتقام حزب‌ا... هستند شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌ا... در سخنانی به تشریح شرایط جنبش مقاومت لبنان و آینده فعالیت‌های آن پرداخت؛ سخنانی که هراس صهیونیست‌ها را بیشتر کرد و آنها مطمئن شدند که باید منتظر طوفان مقاومت باشند.
کد خبر: ۱۴۷۵۰۹۵
 
ساختار مستحکم
از مهم‌ترین بخش‌های سخنان شیخ نعیم قاسم، تاکید بر مستحکم بودن ساختار حزب‌ا... بود و این در حالی است که صهیونیست‌ها امیدوار بودند با ترور دبیرکل و برخی از فرماندهان عالیرتبه حزب‌ا...، عملکرد این جنبش را تضعیف کنند. البته در همین دو سه روز که از شهادت سیدحسن نصرا... می‌گذرد صهیونیست‌ها با مشاهده ادامه حملات حزب‌ا... متوجه شده بودند که جنبش مقاومت لبنان، مستحکم‌تر از آن است که می‌اندیشیدند.شیخ نعیم قاسم در همین زمینه تاکید کرد اسرائیل نتوانسته به توانایی‌های نظامی‌ای که به دست آورده‌ایم، ضربه بزند. وی افزود: این آرزویی بیش نیست و توانایی ما استوار و بزرگ است. معاون دبیرکل حزب‌ا... افزود: حزب‌ا... همچنان جهاد خود را دنبال خواهد کرد و با دقت این کار دنبال خواهد شد؛ چرا که تشکیلات منظمی توسط سیدحسن نصرا... دربدترین شرایط شکل گرفته ورهبری‌های جایگزین ایجاد شده و همه در میدان حاضر هستند. شیخ نعیم قاسم، در خصوص ساختار سازمانی حزب‌ا... پس از شهادت سید مقاومت نیز گفت: «برادران طبق ساختار سازماندهی‌شده به کار خود ادامه می‌دهند و افراد و رهبران براساس برنامه‌های جایگزین کار می‌کنند.»  او تأکید کرد که در ساختار حزب‌ا... افراد بسیاری برای تصدی مسئولیت‌های مختلف وجود دارند و انتخاب آنها به دلیل همدلی میان اعضا، کار آسانی است. این مقام ارشد حزب‌ا... تأکید کرد که رژیم اشغالگر نتوانسته ظرفیت‌های نظامی حزب‌ا... را از بین ببرد و توانایی‌ها و امکانات مقاومت لبنان «قوی و گسترده» است.

خط و نشان حزب‌ا... برای اسرائیل
صهیونیست‌ها در روزهای گذشته همزمان با ادامه حملات هوایی به لبنان در حال تهدید حزب‌ا... به حمله زمینی هستند و تصور می‌کنند این تهدیدات با شهادت سید‌حسن نصرا...، در میان رزمندگان مقاومت اثرگذار خواهد شد. اما شیخ نعیم قاسم در سخنان دیروز خود تاکید کرد، راه مقاومت همان راه قبل است و همان‌طور که سیدحسن نصرا...، حمله زمینی اسرائیل به لبنان را زمینه نابودی نیروهای رژیم صهیونیستی می‌دانست معاون دبیرکل حزب‌ا... نیز تاکید کرد که این جنبش برای حمله زمینی اسرائیل آماده است.  نعیم قاسم در سخنان دیروز خود گفت: اگر اسرائیل تصمیم گرفته زمینی وارد لبنان شود، نیروهای مقاومت آمادگی دارند در برابر این حملات ایستادگی کنند. ما اطمینان داریم دشمن صهیونیستی هرگز اهداف خود را محقق نخواهد کرد و ما پیروز این نبرد خواهیم بود. وی ادامه داد: با وجود فقدان شماری از رهبران حزب‌ا... از جمله سیدحسن نصرا...، این حزب هرگز حتی یک وجب از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهد کرد، مقاومت اسلامی ادامه خواهد داشت و حزب‌ا... به یاری از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان و ملت آن در برابر جنایت‌ها و تجاوزها ادامه خواهد داد.

تحلیل شرایط براساس واقعیت میدان
شیخ نعیم قاسم در سخنان دیروز خود نشان داد که حزب‌ا... همانند گذشته به دور از شعارگرایی و براساس واقعیات گام بر می‌دارد و با روحیه جهادی تلاش می‌کند آسیب‌های وارده را جبران کند.وی به شهادت جمعی از فرماندهان مقاومت در روزهای گذشته اشاره کرد و ضمن این‌که شهادت این افراد را اتفاقی تلخ برای حزب‌ا... برشمرد، گفت: حزب‌ا... براساس سازماندهی خود، درگیری‌ها و جنگ را دنبال می‌کند و هرگاه فرمانده یا رهبری دچار جراحت یا شهادت شد، فرد دیگری را جایگزین می‌کند و اقدامات لازم را در این زمینه پیش‌بینی خواهد کرد تا مشکلی پیش نیاید. نعیم قاسم همچنین به ادعای دشمن صهیونیستی مبنی بر این‌که ۲۰ نفر از فرماندهان حزب‌ا... به همراه شهید سیدحسن نصرا... به شهادت رسیده‌اند، این ادعا را تکذیب کرد و گفت: حوادثی مانند انفجار پیجرها اتفاقاتی بود که هریک می‌توانست یک ارتش را از پا دربیاورد، اما ما ایستادیم و مقاومت کردیم و به‌خواست خدا پیروز خواهیم بود. وی افزود:‌ من اطمینان دارم که این تجاوزات دشمن موجب تزلزل ملت مقاومت نخواهد شد و ما قطعا پیروز خواهیم شد؛ همان‌طور که در سال ۲۰۰۶ پیروز شدیم. 

توطئه شکست‌خورده
معاون دبیر‌کل حزب‌ا...با اشاره به این‌که دشمن صهیونیستی در دو مسیر حمله به کادر مقاومت و حمله به غیرنظامیان، برای ایجاد شکاف بین مردم و حزب‌ا...به جنایت‌های خود ادامه می‌دهد، تأکید کرد: اسرائیل نمی‌تواند به اهداف خود در این حملات دست پیدا کند.  نعیم قاسم از ملت و دولت لبنان و گروه‌های سیاسی، مؤسسات دینی و سیاسی، بیمارستان‌ها و پزشکان، وزارت بهداشت و وزرای لبنانی که در این مدت تلاش کردند، تشکر و قدردانی کرد و گفت: ان‌شاءا...در این تلاش‌ها به نتیجه مورد نظر خواهیم رسید، مطمئن باشید که پیروزی همراه ماست، ما همه توان خود را آماده کرده‌ایم و این پیروزی محقق خواهد شد ان‌شاءا... .

مسیر سید مقاومت ادامه خواهد داشت
شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنانش بر ادامه راه سید‌حسن نصرا...تاکید کرد و به صهیونیست‌ها این وعده را داد که به‌زودی شاهد حملات ویران‌کننده حزب‌ا...خواهند بود. معاون دبیر‌کل حزب‌ا... لبنان اظهار داشت: این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد؛ چراکه ما اهل صبر، استقامت و مبارزه هستیم. ماصبرمی‌کنیم؛چراکه وعده خداوندحق است. مسیری که جناب دبیرکل شهید سید‌حسن نصرا... ایجاد کرد وآن را ادامه داد،همچنان ادامه خواهدداشت.معاون دبیرکل حزب‌ا...به تحولات پس ازترور شهید نصرا...،حملات مقاومت به عمق ۱۵۰کیلومتری سرزمین‌های اشغالی وهمچنین حمله موشکی به حیفا اشاره کرد که یک میلیون نفر به‌خاطر یک موشک به پناهگاه‌ها رفته‌اند. شیخ نعیم قاسم گفت: این اقدامات، کمترین میزان از توانمندی‌های مقاومت است که بر‌اساس طرح‌های مقاومت و مطالبات میدانی است. گزینه‌های زیادی فراروی ما قرار دارد و ما اطمینان داریم دشمن صهیونیستی هرگز اهداف خود را محقق نخواهد کرد و ما پیروز این نبرد خواهیم بود. بر‌اساس این بخش از سخنان معاون دبیر‌کل حزب‌ا... لبنان می‌توان پیش‌بینی کرد که طوفان مقاومت به‌زودی اراضی اشغالی و مواضع آمریکا درمنطقه را درخواهدنوردید ولانه عنکبوت را ویران خواهد کرد. 

دبیر‌کل جدید به‌زودی انتخاب خواهد شد
نعیم قاسم در بخشی از سخنان دیروز خود خاطرنشان کرد: دبیرکل حزب‌ا...لبنان نیز درکمترین زمان انتخاب‌خواهد شد و فرماندهان نیز انتخاب خواهند شد، گزینه‌ها بسیار زیاد است و همه در یک سطح قرار دارند و متحد هستند. اگر انتخابی صورت بگیرد نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد و الان شرایط در حال پیگیری است.وی همچنین در سخنان خود به اندوه بزرگی که دوستداران مقاومت و آزادگان جهان را بعد از شهادت سید بزرگ‌مان فراگرفته است اشاره کرد و گفت: من امروز در تاریک‌ترین و غم‌انگیزترین لحظات زندگی خود برای شما صحبت می‌کنم. ما یک برادر، رفیق و پدر، جناب سیدحسن نصرا... را از دست دادیم.شیخ نعیم قاسم به توصیف ابعادی از ویژگی‌های شخصیتی بی‌نظیر و وفاداری سید شهیدمان به مقاومت پرداخته و گفت: ایشان دوستدار مردم بود و علاقه زیادی به شهیدان و مجروحان مقاومت داشتند. قلب ایشان مملو از ایمان به اسلام اصیل و عاشق واقعی فلسطین و تمامی هواداران فلسطین بود. او به‌دنبال شکستن هژمونی آمریکایی ــ صهیونیستی در منطقه بود. ما شهادت ایشان را به حضرت امام زمان(عج) و حضرت امام خامنه‌ای ولی‌امر مسلمین، خانواده ایشان و تمامی ملت‌های منطقه تسلیت عرض می‌گوییم. شهید نصرا... به‌همراه برادرانی که کنار ایشان به شهادت رسیدند، بالاترین مدال افتخار را دریافت کردند.وی افزود: شهادت برادر جهادی‌مان حاج‌علی کَرَکی و شهید عباس نیلفروشان که از برادران فرماندهی سپاه در لبنان بودند و برادر ابراهیم حسین جزینی را که نیز در این نشست (در مقر حزب‌ا... در ضاحیه) حضور داشتند تسلیت می‌گوییم، برادر شهید علامه شیخ نبیل قاووق نیز یک روز بعد از این اتفاق به شهادت رسید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها