اجرای برنامه مراقبت بیماریهای طیور در مزارع مرغ اجداد و مادر استان قزوین

اداره کل دامپزشکی استان نسبت به برنامه ریزی برای انجام پایش های دوره ای منظم در فواصل زمانی مشخص 30 و 45 روزه اقدام کرده است.
اداره کل دامپزشکی استان نسبت به برنامه ریزی برای انجام پایش های دوره ای منظم در فواصل زمانی مشخص 30 و 45 روزه اقدام کرده است.
کد خبر: ۱۴۷۵۱۱۶

جام‌جم؛ مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: باتوجه به استقرار واحدهای منحصر به فرد مرغ اجداد تخمگذار کشور و همچنین واحدهای متعدد مرغ مادر به عنوان واحدهای مولد در استان قزوین و در راستای اجرای وظایف حاکمیتی در حوزه مراقبت و پایش بیماریهای مهم در حوزه طیور، اداره کل دامپزشکی استان نسبت به برنامه ریزی برای انجام پایش های دوره ای منظم در فواصل زمانی مشخص 30 و 45 روزه اقدام کرده است.
 مهدی جلوخانی تصریح کرد: پایشها در قالب بازدید و اخذ نمونه های لازم از مزارع مذکور توسط کارشناسان اداره کل  دامپزشکی استان انجام می شود که در شش ماهه ابتدایی سال جاری تعداد 148 بازدید از مزارع مرغ اجداد و مرغ مادر فعال استان صورت گرفت و در مجموع  9 هزارو 950 نمونه آزمایشگاهی اخذ و آزمایشهای مربوطه در حوزه بیماریهای مهم و اخطارکردنی طبق دستورالعملهای ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور انجام شد.

 جلوخانی ادامه داد: با توجه به اهمیت واحدهای مرغ اجداد و  مرغ مادر به عنوان راس هرم تولید تخم مرغ و گوشت مرغ در کشور و استان، اجرای برنامه های مراقبت فعال و رصد بیماریها در این مزارع، نقش مهمی در ارتقاء سطح بهداشت و استمرار تولید تخم مرغ و گوشت مرغ خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها