درخشان، مشروع و قانونی
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

 درخشان، مشروع و قانونی

اقتدار ملی به روایت رهبر انقلاب

خطبه‌های امروز رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران را باید بیانی از سر اقتدار ملی و عزت جوامع اسلامی از سوی ولی امر مسلمین دانست.
کد خبر: ۱۴۷۵۵۹۳
نویسنده محمدکاظم انبارلویی کارشناس مسائل سیاسی

اقتدار ملی به روایت رهبر انقلاب

مواضع صریح جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل منطقه و تحولات غرب آسیا و جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان غربی این رژیم از سوی پیشوای بزرگ انقلاب بیان شد.


همان طور که در سخنان امروز رهبر انقلاب مورد تاکید قرار گرفت جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی حمایت خود را از مردم غزه و فلسطین و سایر مظلومان ساکن اراضی اشغالی و همچنین مردم بی دفاع لبنان و کل جبهه مقاومت بر نخواهد داشت و همچنان به عنوان یک حامی مصمم از مظلومان منطقه و جهان دفاع می‌کند و در این پشتیبانی به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد.


فراز دیگر سخنان رهبر انقلاب در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران اشاره به عملیات غرور آفرین وعده صادق ۲ جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس در سرزمین‌های اشغالی بود. این نکته حائز اهمیت است که همان طور که از گذشته تاکنون نظام جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است ما هیچگاه در دفاع از منافع ملی عقب نشینی نمی‌کنیم و پاسخ هر متجاوزی را با واکنش سخت خواهیم داد و هیچ تعللی هم در این واکنش نخواهیم داشت و در عین حال از آنجایی که این پاسخ سخت باید متناسب نوع رفتار دشمنان باشد شتابزده هم عمل نخواهیم کرد. 


ما تاکنون در دفاع از مردم مظلوم منطقه ساکت ننشستیم و به همین خاطر مجموع تحولاتی که در منطقه غرب آسیا صورت می‌گیرد مورد رصد جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و متناسب با هر رخدادی واکنش لازم را نشان خواهیم داد.


رهبری در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران که به زبان عربی بیان شد به تجلیل و تکریم از سید جریان مقاومت شهید سیدحسن نصرالله دبیر کل فقید حزب الله لبنان پرداختند. ایشان از این الگوی جهاد و مقاومت به عنوان قهرمان جهان عرب یاد کردند.


رهبر انقلاب در خطبه عربی امروز به مهمترین مسائل جهان اسلامی و تحولاتی که در منطقه رخ می‌دهد و همچنین جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت دنیای غرب از اسرائیل در کشتار مردم بی دفاع و مظلوم غزه و لبنان اشاره کردند و تردیدی نیست که با توجه به رصد اخبار امروز از سوی رسانه‌های مختلف جهان اسلام و سراسر دنیا این خطبه‌ها تاثیر عمیقی در جوامع اسلامی خواهد گذاشت. 


آنچه که رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه امروز مطرح کردند یک روایت مسلط از اتفاقاتی است که در دنیای پیرامونی ما رخ می‌دهد و البته بر این نکته هم اشاره داشتند که ماجرایی که از رژیم صهیونیستی با ابزار‌های رسانه‌ای خود از تحولات منطقه بیان می‌کند یک روایت دروغین فریب آمیز است و معتقدم که جهان اسلام تشریح مسائل منطقه از سوی رهبر انقلاب را به عنوان یک روایت صادق قبول خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها