یک کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام‌جم آنلاین عنوان کرد:

ایمان و اعتقاد عمود خمیه انقلاب اسلامی و محور مقاومت

سیدنظام الدین موسوی نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام‌جم آنلاین خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه دیروز مشابهت سازی زیبا و گویایی را در رابطه با وضعیت کنونی لبنان و شرایط اوایل انقلاب اسلامی در ایران برقرار کردند و بخوبی توانستند تبیین کنند که رفتن اشخاص و شخصیت‌ها موجب توقف روند تکاملی جریان‌های انقلابی مبتنی بر بینش اعتقادی نمی‌شود.
سیدنظام الدین موسوی نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام‌جم آنلاین خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه دیروز مشابهت سازی زیبا و گویایی را در رابطه با وضعیت کنونی لبنان و شرایط اوایل انقلاب اسلامی در ایران برقرار کردند و بخوبی توانستند تبیین کنند که رفتن اشخاص و شخصیت‌ها موجب توقف روند تکاملی جریان‌های انقلابی مبتنی بر بینش اعتقادی نمی‌شود.
کد خبر: ۱۴۷۵۷۹۳

وی ادامه داد: در اوایل پیروزی انقلاب مجموعه کلان نظام جمهوری اسلامی با انواع و اقسام تهدیدات روبرو بود و با مشکلاتی مثل جنگ داخلی، جنگ بیرونی و تحریم اقتصادی و ترور دست و پنجه نرم می‌کرد.


این تحلیلگر مسایل سیاسی با اشاره به حجم بالای ترور در اوایل انقلاب تصریح کرد: مساله ترور‌ها بر این مبنا شکل گرفته بود که دشمنان انقلاب چه طراحان بیرونی و قدرت‌های جهانی مخالف انقلاب اسلامی و چه سرپنجه‌های داخلی آن‌ها مثل سازمان منافقین و دیگر گروهک‌ها تصور می‌کردند که این انقلاب مبتنی بر اشخاص است و افرادی هستند که عمود‌های خیمه انقلابند و اگر این عمود‌ها فرو بریزد این خیمه هم فرو خواهد ریخت.


موسوی اضافه کرد: در یک بازه زمانی سه چهار ماهه بین سال‌های ۶۰ و ۶۱ شاهد ترور‌هایی بودیم که رئوس کشور از رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس دستگاه قضا و طیف زیادی از نمایندگان و پیش از آن آدم‌های گفتمانی انقلاب مثل آیت الله مطهری و آیت الله مفتح و... را شهید کرده بودند و علاوه بر اینکه حدود ۱۷ هزار از مردم هم در روند ترور به شهادت رسیده بودند. تصور این بود که با شهادت این تعداد شیرازه نظام از می‌پاشد، اما این اتفاق رخ نداد.


نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه انقلاب اسلامی با این ترور‌ها بالنده‌تر شد خاطرنشان کرد: بعد از شهادت هر مسوولی وحدت درونی میان مردم و حاکمیت تشدید شد و علاوه بر اینکه بساط گروهک‌ها در هم پیچید زمینه انسجام داخلی را فراهم کرد و ملت و کشور هم در برابر تهدید خارجی و تجاوز دشمن واکسینه شدند.


موسوی تاکید کرد: دلیل شکل گیری چنین انسجامی این بود که برخلاف تصور دشمنان انقلاب، نظام ما اگرچه اشخاص در آن نقش دارند، اما انقلاب ما مبتنی بر مکتب، آرمان، ایمان و اعتقاد بود و وقتی که آن باور و اعتقاد در دل قاطبه مردم وجود داشت به طور طبیعی، رفتن یک یا چند مسوول باعث از بین رفتن مکتب نمی‌شد و بلافاصله بعد از شهادت هر شخصی، فرد بعدی با حفظ همان عیار انقلابی جای آن‌ها  را می‌گرفتند؛ بنابراین وقتی ایمان عمود خیمه انقلاب باشد شهادت افراد اگرچه خسران و هزینه بود، اما خلل اساسی در روند نظام بوجود نمی‌آورد.


وی افزود: شاید اینگونه مطرح شود با حضور شخصیتی مثل امام خمینی، شهادت افراد قابل تحمل‌تر بود که البته حرف درستی است و ایشان سکاندار اصلی انقلاب بود، اما بعد از ارتحال ایشان و به رغم هم تصوراتی که برخی این گمانه را داشتند که در نبود امام، انقلاب اسلامی متوقف می‌شود، دیدیم که ولایت فقیه و رهبری انقلاب ادامه پیدا کرد و روند تکاملی آن تداوم داشت و ما سال‌های بعد از ارتحال امام تا به امروز در کشاکش مسائل مختلف شاهد بودیم جایگاه ولایت توانست نظام را در گذر از طوفان‌ها حفظ کند.


موسوی با اشاره به حوادث اخیر در لبنان و شهادت سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: حزب الله و محور مقاومت، چون برگرفته از مکتب انقلاب اسلامی به طور طبیعی هم منحصر در بود یا نبود یک فرد یا شخص نیست، چون این یک جریان کوچک نظامی برغم همه تشکیلات و ساختار آن یک آرمان و مکتب فکری است و به همین ترور شخصیت‌های برجسته این مکاتب با وجود همه هزینه‌ها و خسارت‌های آن باعث از بین رفتن مکتب و آرمان نمی‌شود و از این رو گمان می‌کنم که شباهت سازی صورت گرفته از سوی رهبری در خطبه‌های نماز جمعه دیروز حکایت از آن دارد که تحولات رخ داده در جریان شکل گیری انقلاب اسلامی و مواجه نظام با انواع و اقسام تهدیدات و آسیب‌هایی که بواسطه ترور اشخاص متحمل شد خللی در روند حرکت تکاملی مکتب انقلاب ایجاد نکرد و این موضوع درباره محور مقاومت و رزمندگان حماس و حزب الله لبنان صادق است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها