مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی خبر داد:

پردیس موزه‌ای مدرسه ۲۲ بهمن ارومیه افتتاح می‌شود

در آینده نزدیک پردیس موزه‌ای مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن ارومیه با چندین موضوع مختلف افتتاح می‌شود.
در آینده نزدیک پردیس موزه‌ای مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن ارومیه با چندین موضوع مختلف افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۴۷۵۹۱۱

به گزارش جام جم آنلاین، مرتضی صفری اظهار کرد: موزه پلیس، ورزش، تاریخ و مدرسه از جمله موزه‌های تخصصی هستند که در مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن ارومیه راه‌اندازی می‌شود و در کنار آنها تعدادی از اشیای تاریخی موزه باستان‌شناسی ارومیه تا پایان زمان عملیات عمرانی توسعه‌ای در این موزه به مدرسه ۲۲ بهمن ارومیه منتقل و در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با تشکر از حمایت‌های استاندار برای تحویل این مدرسه تاریخی به اداره‌کل افزود: تحویل چندین بنای تاریخی به این اداره‌کل در سایه حمایت‌های استاندار و تعامل و همدلی بین‌دستگاهی حاصل شده است که در این راستا جا دارد از همکاری معاون امور عمرانی استاندار، فرماندهی انتظامی، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل وقت راه‌ و شهرسازی استان، شهردار و شورای شهر ارومیه و سایر مسئولان قدردانی بکنم.

او گفت: بی‌شک مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن ارومیه نیز پس از افتتاح به‌مانند مدرسه هدایت تبدیل به پاتوق فرهنگی به‌ویژه برای نسل جوان شده و چون نگینی در مرکز شهر خواهد درخشید.

صفری با اشاره به هزینه‌کرد ۱۰ میلیارد تومان برای مرمت و احیای مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن ارومیه گفت: برای حفاظت و احیای هویت تاریخی شهر هرچقدر هزینه شود باز هم جای کار بسیار وجود دارد چون چندین برابر این هزینه‌ها با جذب گردشگر و کسب درآمد بازخواهد گشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: برای نمونه استانداران مرزی ترکیه در بازدید از مدرسه هدایت ارومیه شیفته عظمت و معماری این بنا و هنرهای صنایع‌دستی استان شده و از بازدید از این بنای تاریخی بسیار لذت بردند.

ساعت بازدید از مدرسه ۲۲ بهمن ارومیه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها