رئیس‌پلیس راه استان کرمانشاه خبر داد:

کاهش ۲۴ درصدی سوانح جاده‌ای در کرمانشاه

رئیس‌پلیس راه استان کرمانشاه از کاهش ۲۴ درصدی سوانح جاده‌ای در کرمانشاه با انجام طرح‌های ترافیکی و جاده‌ای خبر داد.
کد خبر: ۱۴۷۶۴۲۷

جام جم آنلاین؛ عبدالحسین زارع ؛ اظهار داشت: طی ۶ ماهه ابتدایی سال جاری با اجرای طرح‌های مختلف ترافیکی و جاده‌ای، سوانح و تلفات رانندگی کاهش ۲۴ درصدی داشته است.

رئیس‌پلیس راه استان کرمانشاه گفت: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز جاده‌ای یکی از مهم‌ترین اقدامات پلیس راه استان کرمانشاه برای مقابله با وقوع حوادث است که در این راستا گشت‌های محسوس و نامحسوس در محورهای مواصلاتی استان به‌ویژه محورهای پرتصادف افزایش داشته است.

زارع تصریح کرد: ایمن‌سازی تقاطع‌ها، خط‌کشی، افزایش علائم و تابلوها، لکه‌گیری، ارتقای روشنایی بزرگراه‌ها، تعمیر جداکننده‌های فیزیکی، تسطیح شانه راه‌ها از اقدامات انجام گرفته در راستای کاهش سوانح جاده‌ای است.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در ساعات پایانی شب و اولیه بامداد رخ می‌دهد، افزود: رانندگان حتماً پس از بازگشت از سفر استراحت کنند و این موضوع را در نظر بگیرند که خستگی ناشی از رانندگی طولانی‌مدت می‌تواند باعث تصادف شود.

رئیس‌پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته سرعت غیرمجاز، خستگی و خواب‌آلودگی بیشترین عامل تصادفات است، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از تصادفات جاده‌ای به این دلایل رخ می‌دهد.

زارع عدم رعایت فاصله طولی و عدم رعایت حق تقدم را از دیگر عوامل حادثه‌ساز عنوان کرد و گفت: همکاران ما به صورت شبانه‌روزی در جاده‌های استان حضور دارند و با متخلفان برخورد لازم را به عمل می‌آورند.

وی با بیان اینکه سرعت مجاز در بزرگراه‌ها برای انواع خودروهای وانت و سواری ۱۱۰ کیلومتر و اتوبوس، مینی‌بوس، تریلی، کامیون و کامیونت نیز ۱۰۰ کیلومتر در نظر گرفته شده، بیان کرد: سرعت مجاز در جاده‌های اصلی و طی ساعت روز ۹۵ و در ساعات شب ۸۵ کیلومتر در ساعت و همچنین در جاده‌های فرعی روزها ۸۵ و شب‌ها ۷۵ کیلومتر در ساعت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها