دشمن توانایی محاسبه اراده مقاومت را ندارد

شهادت مظلومانه سید مقاومت و جمعی از فرماندهان حزب‌ا... بر اثر حمله ناجوانمردانه و وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی به تاثر دلدادگان بی‌شمار جبهه مقاومت در منطقه و جهان منجر شده است. با این حال، رژیم صهیونیستی و آمریکا به عنوان بانیان و عاملان این حادثه، در معرض انتقام اضلاع گوناگون جبهه مقاومت قرار گرفته و بیش از هر زمان دیگری نسبت به آنچه در جنگ غزه و لبنان می‌گذرد نگران و وحشت‌زده هستند.
کد خبر: ۱۴۷۶۵۳۴
 
تاکید مکرر گروه‌های مختلف مقاومت در خصوص انتقام قطعی از رژیم صهیونیستی، این روند را تشدید کرده است. در این خصوص گفت‌و‌گویی با ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران صورت داده‌ایم که از نظرتان می‌گذرد.

شهادت سید حسن نصرا...، دبیر‌کل فقید و غیور حزب‌ا... لبنان بر اثر عملیات تروریستی رژیم اشغالگر قدس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ این اقدام وقیحانه با چه هدفی از سوی دشمن صهیونیستی و آمریکا صورت گرفته است؟
در ابتدا شهادت این شخصیت بزرگ جبهه مقاومت، شهید سید‌‌حسن نصرا... را تسلیت عرض می‌کنم. این شهید بزرگوار، در مسأله دفاع از قدس، فلسطین و مبارزه با دشمن صهیونیستی در لبنان نقش پررنگ و مستمری را ایفا کرد و در مسیر دفاع از آرمان‌های مقدس مقاومت به شهادت رسید. سیدحسن نصرا...، از معتقدان واقعی به مقوله وحدت اسلامی و جهانی در مواجهه با رژیم اشغالگر صهیونیستی بود و در این مسیر از هیچ‌گونه اقدام و مجاهدتی دریغ نورزید. بدیهی است که رهبران مقاومت، معتقد به گفتمانی هستند که پویا و زنده است. این گفتمان و آرمان با شهادت آنها نه‌تنها از بین نمی‌رود، بلکه با قدرت و شدت بیشتری متبلور می‌شود. کافی است نگاهی به تاریخ منطقه، خصوصا پس از اشغال فلسطین توسط رژیم غاصب و نامشروع صهیونیستی بیندازیم. در طول این سال‌ها، گفتمان مقاومت به‌گونه‌ای در نقاط گوناگون منطقه و جهان ریشه دوانده که رژیم صهیونیستی و حامیانش را به نقطه شکست نزدیک‌تر ساخته است. دشمن صهیونیستی تصور می‌کند با شهادت سید‌حسن نصرا...، این مسیر مقدس متوقف می‌شود، اما قویا ایمان داریم جبهه مقاومت قوی‌تر و مصمم‌تر از هر زمان دیگری به حیات خود ادامه خواهد داد. 
 
به حرکت مستمر و پویای گفتمان مقاومت و نمادهای آن در منطقه اشاره کردید. با توجه به تحولات جاری در جنگ غزه و لبنان، آینده این جنبش مقدس و ریشه‌دار را چگونه می‌بینید؟
به نکته مهمی اشاره کردید. ما از یک گفتمان مقدس سخن می‌گوییم که نمادهای گوناگونی در منطقه پیدا کرده است. فراموش نکنیم که جنایت اخیر در بیروت (که به شهادت سیدحسن نصرا...منجرشد)بخشی از پروژه کلان آمریکا و صهیونیست‌ها برای ناامن‌سازی منطقه و ایجاد خلل در اهداف خدشه‌ناپذیر جبهه مقاومت است. اما همان‌گونه که الان تاکید شد، ما از اهدافی خدشه‌ناپذیر سخن می‌گوییم که هرگز و تحت هیچ شرایطی تغییر نیافته ودرآینده نیز نه‌تنها تغییر نمی‌یابد،بلکه شاهد تحقق آن خواهیم بود. اراده مقاومت در استمرار مسیر مقدس خود، مقوله‌ای نیست که دشمنان بخواهند آن را دراتاق‌های فکر یا نهادهای سیاسی و نظامی خود مورد محاسبه قرار دهند. این اراده بزرگ، هر توطئه‌ای را خنثی خواهد ساخت.رژیم اشغالگر قدس برای متوقف ساختن این روند، دست به هر جنایتی در طول سال‌های گذشته و اخیر زده و درمقابل چشمان کسانی که مدعی حمایت ازحقوق بشر هستند، حقوق مسلم انسانی و سرزمینی را در منطقه و دنیا به چالش کشیده است. اما این موارد، باعث عقب‌نشینی از اهداف جبهه مقاومت نخواهد شد. 

مقامات آمریکایی تا قبل از شهادت سید‌حسن نصرا... مدعی بودند با رژیم اشغالگر قدس بر سر برخی مسائل تاکتیکی و نحوه استمرار جنگ غزه و لبنان اختلافاتی دارند. نظر شما در این خصوص چیست؟
این موضوع از ابتدا یک ادعای دروغین بود. دراینجا قاعده‌ای وجود دارد که تحت هیچ عنوانی نقض نمی‌شود: این‌که آمریکا شریک مسلم و مطلق هرگونه جنایت رژیم اشغالگر قدس درمنطقه و جهان بوده و درحال حاضر نیز همین‌طور است. ما از آمریکا نه صرفا به‌عنوان یک پشتیبان و حامی رژیم صهیونیستی، بلکه به‌عنوان شریک وهمراه مستقیم این جنایات یاد می‌کنیم. این قاعده را ما در جریان ترور شهید سیدحسن نصرا...و دیگر وقایعی که پس از جنگ غزه رخ داده نیز مشاهده می‌کنیم. بی‌ثبات‌سازی منطقه و ایجاد شرایط آشفته و بحرانی در آن، هدف تعیین‌ شده‌ای است که واشنگتن و تل‌آویو در رسیدن به آن، با یکدیگر مستقیما و بدون هیچ‌گونه اختلافی درارتباط هستند. اساسا استراتژی مبنایی ومشترک واشنگتن و تل‌آویو،همین ناآرام‌سازی دائمی و خلق بحران‌های بی‌پایان در منطقه و جهان اسلام است.بنابراین،اساسا تفکیک میان این دو تروریست، عملا بی‌معنا و به دور از هر‌گونه منطقی‌است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها