مدیر کل بازرسی استان یزد:

وصول ۳ هزار و ۴۲۸ شکایت و گزارش فساد در سال گذشته

یزد- مدیر کل بازرسی استان یزد گفت: طی یک‌سال گذشته یک هزار و ۱۱۵ مورد شکایت و دو هزار و ۳۱۳ گزارش فساد توسط بازرسی کل استان واصل شده است.
کد خبر: ۱۴۷۶۸۷۵

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، رضا مختاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واحد رسیدگی به شکایات در سال گذشته یک هزار و ۲۴۷ مورد مراجعه حضوری به بازرسی استان صورت گرفته است که ۱۳۰ مورد از این شکایات و گزارشها منجر به تشکیل پرونده شده و مابقی در شیوه‌های مختلف دیگر از جمله برگزاری جلسه، احضار مسئول و ارائه هشدارهای لازم و موارد دیگر مرتفع شده است.

مدیر کل بازرسی استان یزد با بیان این که سامانه تلفنی ۱۳۶ نیز به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌ها و شکایات مردمی است، خاطرنشان کرد: در سال کاری گذشته، یک هزار و ۱۱۵ شکایت و دو هزار و ۳۱۳ گزارش فساد توسط بازرسی کل استان واصل شده است.

مختاری تصریح کرد: نقض مقرارت، سهل انگاری در انجام وظایف محوله، سوء استفاده از مقام و موقعیت شغلی، کسب منفعت و امتیاز غیرقانونی، رشاء، ارتشاء و اختلاس، ارائه گزارش خلاف واقع، رفتار نامناسب و خلاف شئون اداری از جمله مضامین شکایات و گزارشهای سال گذشته بوده است.

مدیرکل بازرسی استان یزد گفت: براساس آمارهای سامانه بیشترین شکایات مربوط به شهرداری یزد، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل آموزش و پرورش استان، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، بانک ملی، دانشگاه علوم پزشکی استان، جهادکشاورزی استان، شرکت آب و فاضلاب استان و اداره کل تامین اجتماعی بوده است.

وی با بیان این که مجموعاً در یکسال گذشته ۱۸۰ پرونده در بازرسی استان تشکیل شده است، ‌افزود: علاوه بر ارسال تعداد ۱۹۰ گزارش به دستگاه‌های اجرایی در رابطه با این پرونده‌ها، ۶۸ نفر در قالب پرونده‌های متشکله به مراجع قضایی و هیات‌های برخورد با تخلفات اداری معرفی شده‌اند.

مدیرکل بازرسی استان یزد اظهار داشت: بازرسی استان در سال گذشته از میان ۳۱ استان کشور کمترین میزان اعلام جرم و تخلف را داشته است چرا که رویکرد اصلی و اساسی بازرسی استان، آموزش، هدایت و پیشگیری از وقوع جرم و تخلف با آگاه‌سازی در راستای حفاظت از سرمایه بزرگ نیروی انسانی بوده است.

مختاری با اشاره به انجام بازدیدهای سرزده بازرسان مجموعه از دستگاه‌های اجرایی، افزود: ۴۸ مودی مالیاتی فاقد هرگونه پرونده مالیاتی که هر کدام تراکنش واریزی بالای ۲۵ میلیارد تومان داشتند، در بررسی بازرسان از یکی از بانک‌های استان، شناسایی و به اداره کل امور مالیاتی استان برای رعایت عدالت مالیاتی معرفی شدند.

مدیرکل بازرسی استان یزد از شناسایی ۲۰ هزار فقره بارنامه برای افراد غیرمعتبر و بودن سابقه مالی در استان با هدف فرار مالیاتی خبر داد و گفت: هیات بازرسی استان همچنین نسبت به شناسایی ۸۴ فرد مشکوک به پول شویی را در استان شناسایی و به مراجع مربوطه معرفی شدند.

newsQrCode
برچسب ها: بازرسی یزد رشوه
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها