وزیر خارجه کشورمان در کنفرانس خبری با همتای عراقی:

ایران برای جنگ و صلح آماده است

وزیر خارجه ایران گفت: منطقه در وضعیت هشدار به سر می‌برد و ایران برای جنگ و صلح آماده است.
وزیر خارجه ایران گفت: منطقه در وضعیت هشدار به سر می‌برد و ایران برای جنگ و صلح آماده است.
کد خبر: ۱۴۷۶۹۷۶

به گزارش جام جم آنلاین، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس خبری مشترک با «فواد حسین» وزیر خارجه عراق گفت: از حسن پذیرایی گرم وزیر خارجه عراق تشکر می‌کنم.همان طور که ایشان فرمودند منطقه ما با چالش های خطرناکی روبرو است و وضعیت در منطقه هشدار به سر می‌برد.

این دیپلمات عالی رتبه ایران گفت: احتمال بروز درگیری و بالا گرفتن تنش در منطقه بالا رفته و ریشه همه آن‌ها در جنایت‌های رژیم صهیونیستی است، جنایت‌هایی که از غزه شروع شده به لبنان گسترش پیدا کرده و احتمال اینکه به سایر کشورهای منطقه ادامه پیدا کند، وجود دارد. باید با تهاجمات رژیم صهیونیستی مقابله شود و به حملات این رژیم در غزه و لبنان متوقف شد .

وزیر خارجه ایران در ادامه گفت: رایزنی‌های خوبی داشتیم؛ تبادل اطلاعات و نظرات انجام شد و از مواضع بسیار خوب مقامات عراق تشکر می‌کنم.

عراقچی تاکید کرد: ما دنبال جنگ نیستم، خواهان جنگ نیستم، خواهان صلح هستیم؛ البته برای جنگ هم آماده هستیم، برای صلح هم آماده هستیم.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه صحبت‌های خود با تاکید مجدد مبنی بر اینکه ایران خواهان تنش و افزایش تنش نیست، اگرچه برای هر وضعیتی آمادگی دارد، تصریح کرد: ما کاملا برای یک وضعیت جنگی آمادگی داریم و از جنگ نمی‌ترسیم.

وی به موضوع آوارگان لبنانی اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونسیتی امکان کمک رسانی به آوارگان لبنانی را به حداقل رسانده است و اجازه کمک‌رسانی نمی‌دهد.

عراقچی با بیان این که ما به ارسال کمک‌های خود به آوارگان لبنانی ادامه می دهیم افزود: از دولت عراق نیز به خاطر میزبانی از تعدادی از آوارگان و مجروحان لبنانی تشکر می‌کنیم.

سید عباس در بخش دیگر صحبت‌های خود با تشکر از مواضع وزیر خارجه عراق گفت: خوشحال شدم که مواضع قاطع وزیر خارجه عراق را شنیدم که گفتند اجازه نمی‌دهند از فضای آن کشور علیه ایران و هر کشور دیگری سوءاستفاده شود و این همان موضع دوستانه و برادرانه است که ما از دولت عراق انتظار داشتیم.‌

او تاکید کرد: با دیگر از مواضع دولت عراق، مردم عراق و مرجعیت عراق تشکر می‌کنیم و ما حتما به همکاری‌های خود با دولت عراق در زمینه‌های مختلف به خصوص حوزه دیپلماسی ادامه می‌دهیم.

عراقچی در بخش دیگر از صحبت‌های خود با بیان اینکه ما با مقامات عراق همواره در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی داشته‌ایم، تصریح کرد: چند هفته پیش آقای پزشکیان به عراق سفر کردند و چند استان عراق نیز بازدید کردند؛ سفر امروز من نیز به صورت مشخص در ارتباط با مسائل ویژه، خطرناک و حساسی است که اکنون در منطقه با آن روبرو هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها