در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

لزوم اتحاد علیه رژیم صهیونیستی

یک کارشناس جهان عرب گفت: سخنرانی محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در یکصد و چهل و نهمین نشست اتحادیه بین المجالس جهانی در ژنو سوئیس فضای جدیدی در عرصه‌های بین المللی علیه رژیم صهیونیستی ایجاد کرد.
یک کارشناس جهان عرب گفت: سخنرانی محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در یکصد و چهل و نهمین نشست اتحادیه بین المجالس جهانی در ژنو سوئیس فضای جدیدی در عرصه‌های بین المللی علیه رژیم صهیونیستی ایجاد کرد.
کد خبر: ۱۴۷۷۰۰۳

به گزارش جام جم آنلاین، حسن هانی زاده افزود: رئیس مجلس شورای اسلامی در این سخنرانی پر مفهوم و عاطفی خود با اشاره به شرایط دردناک مردم غزه خواستار اتحاد جهان اسلام و بشریت برای پایان دادن به جنایات اسرائیل علیه ملت‌های فلسطین ولبنان شد.

وی یادآور شد: تاکید بر خطرات ناشی از استراتژی رژیم صهیونیستی برای تسلط بر کشور‌های مسلمان و ارتکاب جنایات ضد بشری علیه ملت‌های اسلامی جهان با پشتیبانی غرب، بخش دیگری از سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست بود.

این کارشناس جهان عرب تاکید کرد: این سخنرانی از آنجایی اهمیت دارد که هیات پارلمانی ایران به ریاست آقای قالیباف توانست از تریبون اتحادیه بین المجالس جهانی سیاست‌های رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم را به چالش بکشاند.

وی ادامه داد: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روحیه مقاومت در میان مردم مظلوم فلسطین و لبنان تاکید کرد که رژیم جنایتکار صهیونیستی در ضعیف‌ترین شرایط تاریخ منحوس خود قرار دارد و این بهترین فرصت برای پایان دادن به شرارت‌های این رژیم تلقی می‌شود.

هانی زاده خاطرنشان کرد: کشتار وحشیانه مردم غزه و جنوب لبنان، ترورشخصیت‌های تاثیر گذار جهان اسلام و استفاده رژیم صهیونیستی از ابزار‌های جنگی ساخت امریکا و غرب برای نسل کشی در غزه و لبنان  صلح وامنیت جهانی را بشدت مورد تهدید قرار می‌دهد.

این کارشناس جهان عرب عنوان کرد: متاسفانه نهاد‌های بین المللی از جمله اتحادیه بین المجالس که نقش تعیین کننده‌ای در همگرایی بین ملیت‌های جهان به عهده دارد تاکنون نتوانسته اند سازوکار‌های لازم را برای منع کشتار اهالی غزه و لبنان تعریف کنند.

هانی زاده بیان کرد: آقای قالیباف در چارچوب فعالیت دیپلماسی پارلمانی هدفمند در حاشیه نشست ژنو ضمن دیدار با روسای پارلمان‌های جهان اوضاع خطرناک منطقه وجهان را به دلیل ماجراجویی و جنگ طلبی رژیم صهیونیستی تشریح کرد.

به گفته وی در چنین فضایی انتظار می‌رود اتحادیه بین المجالس یک هیات حقیقت یاب برای بررسی جنایات اسرائیل علیه بشریت و اعمال شیوه‌های تنبیهی علیه این رژیم تشکیل دهد.

این کارشناس جهان عرب خاطرنشان کرد: اگر چه برخی هیات‌های شرکت کننده در نشست ژنو اعتقاد دارند که رژیم صهیونیستی باید از سوی اتحادیه بین المجالس بایکوت و تحریم شود، اما هنوز این اتحادیه گام‌های عملی برای جلوگیری از نسل کشی در غزه و لبنان بر نداشته است.

هانی زاده گفت: نقش تاثیر گذار اتحادیه بین المجالس جهانی در مجموعه محدود تری مجالس اسلامی در یاری رساندن به ملت‌های مظلوم فلسطین می‌تواند شرایط بحرانی منطقه را مهار و مانع ادامه کشتار مردم غزه ولبنان شود.

وی تاکید کرد: آنچه مسلم است این نشست نباید تنها به سخنرانی روسای هیات‌ها محدود شود بلکه این اتحادیه مهم جهانی باید سازوکار‌های عملیاتی را نیز برای طرد رژیم صهیونیستی از نهاد‌های بین المللی تعریف کند.

این کارشناس جهان عرب بیان کرد: لذا  با توجه به سخنرانی کوبنده و تاریخی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست ژنو و جایگاهی که ایران در معادلات بین المللی دارد انتظار می‌رود روسای پارلمان‌های جهان از سازمان ملل بخواهند تا رژیم صهیونیستی را از این نهاد اخراج کند.

هانی زاده بیان کرد: دلایل زیادی برای  چنین اقدامی وجود دارد از جمله کشتار هیات‌های سازمان‌های زیر مجموعه سازمان ملل در غزه، حمله به نیرو‌های یونیفل در لبنان، قتل بیش از ۱۸۰ خبرنگار در غزه  و ارتکاب جنایات جنگی می‌تواند به عنوان محملی برای اخراج رژیم صهیونیستی از نهاد‌های بین المللی قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها