نشست اتحادیه مجالس کشورهای آسیایی در ژنو

قالیباف: ما به دنبال آتش بس در غزه و لبنان هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با همتای اماراتی:

کشورهای منطقه وظیفه دارند با اقدامات صهیونیست‌ها مقابله کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی اجازه پرواز برای ارسال کمک به لبنان را نمی دهد و این رفتاری کاملا وحشیانه و غیرانسانی است لذا همه کشورهای منطقه وظیفه مقابله با این رژیم را داریم.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی اجازه پرواز برای ارسال کمک به لبنان را نمی دهد و این رفتاری کاملا وحشیانه و غیرانسانی است لذا همه کشورهای منطقه وظیفه مقابله با این رژیم را داریم.
کد خبر: ۱۴۷۷۰۱۷

به گزارش جام جم آنلاین، صقر غباش رئیس مجلس امارات متحده عربی در حاشیه نشست رؤسای پارلمان کشورهای اسلامی (PUIC) که بعد از ظهر امروز (یکشنبه، ۲۲ مهر ماه) در مرکز بین المللی کنفرانس ژنو برگزار شد با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این ملاقات، گفت: معتقدیم شرایط امروز منطقه بیش از هر زمان دیگری ایجاب می‌کند تا روابط سایر کشورهای منطقه با یکدیگر در حوزه مسائل اقتصادی، سیاسی، دفاعی و امنیتی افزایش یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: به ویژه توسعه این روابط در شرایطی که اتفاقات تلخی برای کشورهای منطقه از جمله لبنان و فلسطین رخ داده و جنایات رژیم صهیونیستی اوضاع منطقه را به ناامنی کشانده است، بسیار مهم ارزیابی می‌شود.

رئیس قوه مقننه با اشاره به حضور خود در ژنو پس از سفر به بیروت و دیداری که روز گذشته با نبیه بری و میقاتی داشت، یادآور شد: امروز مردم لبنان شامل مسلمانان اعم از شیعیان و اهل تسنن، مسیحیان و یهودیان بیش از هر زمان دیگری نیازمند یاری هستند.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: در حالی که شاهد وقوع جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان هستیم، این رژیم اجازه پرواز برای ارسال کمک به لبنان را نیز نمی‌دهد که رفتاری کاملاً وحشیانه و غیرانسانی است لذا همه ما کشورهای منطقه در این خصوص وظیفه داریم.

کشورهای منطقه باید با درایت بحران را از منطقه دور کنند تا شاهد جنگی تمام عیار در منطقه نباشیم

صقر غباش نیز در این دیدار، سفر گذشته رئیس مجلس شورای اسلامی به امارات متحده عربی در بهبود روابط دو کشور بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: اما بیش از پیش با تلاش‌های شما این روابط در حال افزایش است و منتظر چنین دیدارهایی هستیم. ما در سایه توسعه روابط دوجانبه می‌توانیم برای سایر مسائل منطقه‌ای و بین المللی نیز به توافقاتی برسیم.

رئیس مجلس امارات متحده عربی با اشاره به موضع کشور خود در قبال فلسطین عنوان کرد: شرایط کنونی اگر ادامه یابد بیم آن می‌رود که شاهد جنگی تمام عیار در منطقه باشیم از این رو کشورهای منطقه باید با حکمت و درایت خود تلاش کنند تا منطقه را از بحران فرا روی خود دور کرده و از بحران‌های آتی نیز جلوگیری کنند.

رئیس مجلس امارات متحده عربی همچنین با معرفی رئیس گروه دوستی پارلمانی امارات و ایران خواستار دیدار هرچه سریع‌تر این گروه‌های دوستی پارلمانی جهت توسعه روابط پارلمانی شد.

صقر غباش در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون حجم مبادلات تجاری میان امارات و ایران بسیار قابل توجه شده که امیدواریم شما نیز در حوزه سایر پروژه‌ها به نفع منافع دو کشور گام بردارید. به گزارش خانه ملت، امیرحسین ثابتی و شارلی انویه تکیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها