مراسم تکریم و معارفه استاندار یزد انجام شد

یزد- معاون سیاسی وزیر کشور در این مراسم گفت: یزد در تاریخ ایران همواره درخشیده است و این استان در بخش‌های طبابت، فلسفه، هنر و معماری نام‌آور بوده و همچنان می‌درخشد.
کد خبر: ۱۴۷۷۱۱۱

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مراسم تکریم «مهران فاطمی» و معارفه «محمدرضا بابایی» به عنوان استاندار یزد با حضور نماینده ولی فقیه در استان یزد، معاون سیاسی وزیر کشور، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسولین و ‌نماینده های تشکل های مختلف استان برگزار شد.
 
معاون سیاسی وزیر کشور در ابتدای سخنان خود، با اشاره به تجربه خدمت در استان یزد، اظهار داشت: یکی از توفیقات دوران خدمتم این بود که مدت کوتاهی در این استان حضور داشتم و این مدت پر از تجربه و درس‌آموزی بود.
 
زینی‌وند در ادامه، به جایگاه تاریخی و فرهنگی استان یزد اشاره کرد و گفت: یزد در تاریخ ایران همواره درخشیده است و این استان در بخش‌های طبابت، فلسفه، هنر و معماری نام‌آور بوده و همچنان می‌درخشد.
 
معاون سیاسی وزیر کشور افزود: یزد امروز در حوزه صنعت، کارآفرینی و فناوری نامی درخشان در سطح جهانی دارد و این افتخار بزرگی برای مردم یزد است و باید قدر این قطعه تاریخ‌ساز و هویت‌ساز کشور را بدانیم.
 
دکتر زینی‌وند در بخش دیگری از سخنان خود، به مسئله انتخابات اشاره کرد و گفت: در زمانی که رسانه‌های خارجی تبلیغ می‌کردند که مردم از صندوق‌های رأی فاصله گرفته‌اند، انتخابات با وجود تحریم‌ها و مشکلات برگزار شد.

وی تأکید کرد: مردم با شور و نشاط در انتخابات شرکت کردند و برای جمهوری اسلامی افتخار آفریدند.
 
معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه سخنان خود به اهمیت وفاق ملی پرداخت و اظهار داشت: وفاق ملی تنها یک شعار نیست، بلکه یک ضرورت است و باید همه امکانات کشور بسیج شوند تا مشکلات مردم حل شود.
 
زینی‌وند با تأکید بر ضرورت همکاری همه جناح‌ها، گفت: این وفاق باید مورد پذیرش همه جریان‌ها قرار گیرد و حتی منتقدان دولت نیز به آن پایبند باشند.
 
وی همچنین به نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: امروز ما نباید انتظار داشته باشیم که اعتبارات دولتی بتوانند همه مشکلات زیرساختی و اشتغال را حل کنند.
 
زینی‌وند افزود: ما باید شرایط را برای حضور بخش خصوصی فراهم کنیم و موانع بر سر راه سرمایه‌گذاری را از بین ببریم.
 
در بخش دیگری از سخنرانی، دکتر زینی‌وند به انتخاب آقای بابایی به عنوان استاندار یزد اشاره کرد و اظهار داشت: بابایی با توجه به سوابق موفق خود، یکی از گزینه‌های شایسته‌ای بود که انتخاب شد.
 
زینی‌وند افزود: محمدرضا بابایی با روحیه تعامل‌گرایی و استفاده از همه ظرفیت‌ها می‌تواند دوران موفقی را در مدیریت استان یزد رقم بزند.
 
وی همچنین از زحمات دکتر فاطمی، استاندار پیشین یزد، تقدیر کرد و گفت: دکتر فاطمی در دوران مسئولیت خود با تلاش و جدیت فراوان، نقش موثری در حفظ تعادل و اعتدال استان ایفا کرد.
 
مهران فاطمی، استاندار سابق یزد نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد امام و شهدای انقلاب اسلامی به ویژه چهار هزار شهید استان یزد و همچنین شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت و شهدای جبهه مقاومت، به خانواده شهدا و ایثارگران و حاضران در این مراسم، سلام و درود فرستاد.

 وی گفت: خداوند را سپاسگزارم که خدمت به مردم عزیز و مومن‌ترین، شریف‌ترین و سخت کوش ترین مردمان ایران زمین را نصیب بنده کرد.

فاطمی با بیان این که عملکردها زمانی ارزشمند است که با اخلاص باشد و رضایت نسبی مردم را جلب کند، خاطرنشان کرد: از خداوند متعال و مردم عزیز به خاطر قصور و کم کاری‌های خودم طلب عفو  گذشت دارم.

وی افزود: ما خیلی کوچکتر از آن هستیم که در برابر این عظمت و عزت مردم، عملکرد ناچیز خود را بخواهیم ارائه کنیم و از همه همکاران و مردم عزیز که شبانه روز وقت آنها را گرفتیم، تشکر و از آنها عذرخواهی می کنم.

استاندار پیشین با تبریک انتصاب «محمدرضا بابایی» به عنوان استاندار جدید یزد، گفت: با توجه به شناخت ۲۰ ساله من از ایشان، معتقدم آقای بابایی، یک فرد فاضل و نخبه و با ایمان هستند و علاوه بر این که به زبان‌های مختلف تسلط دارند، از رزمندگان عزیزمان در دوران دفاع مقدس و در دوران مدیریتی نیز از سوابق مختلف اجرایی برخوردار بودند.

فاطمی با برشمردن ویژگی‌هایی مانند اعتدال، درک بالا از بخش صنعت، ایمان و پاک دستی و روحیه جوان گرایی برای دکتر بابایی، او را فردی دانا و توانمند خواند و از همگان خواست تا استاندار جدید یزد را در تمام مراحل کاری با رفاقت و به دور از رقابت، حمایت و پشتیبانی کنند.

محمدرضا بابایی، استاندار جدید یزد نیز پس از دریافت حکم انتصاب خود از سوی وزیر کشور و نیز «سند یزد نوین» از سوی «مهران فاطمی» استاندار سابق، طی سخنانی فعالیت‌های دکتر فاطمی در دولت سیزدهم را نکوداشت و گفت: وابسته به هیچ جناحی نیستم ولی گفتمان دکتر پزشکیان به دلم نشست وهیچگاه به دنبال پست دنیوی نبوده‌ام.

وی ضمن تاکید بر این که قطعاً توان اداره استان یزد را با توجه به تجربیاتم دارم، هرچند که برای استانداری استان دیگری مدنظر بودم، اظهار داشت: رئیس جمهور اخیراً فرمودند؛ «باید وفاق داشته باشیم و دعوا نکنیم، مبنای فکری من از قران و کتابی است که از آن رشد کرده‌ایم.» و من به اینها باور دارم.

بابایی راهبرد اخلاقی خود در مدیریتش را بیانات امیرالمومنین(ع) در مورد حکومت یعنی مردمداری است، گفت: من کارمندی دولت را در استان یزد پذیرفته‌ام و قطعاً شایسته محوری را در انتصابات خود لحاظ خواهم کرد.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش اجرا و تحقق برنامه هفتم توسعه را از سیاستهای دولت خواند و گفت: اعتقاد راسخ به توسعه صنعت استان دارم ولی اکنون ۴۱ درصد از بیمه شدگان یزد غیربومی هستند و نسبت مرد به زن در برخی شهرستانهای استان غیرمتعارف است که نشان می‌دهد مسیر را به درستی پیش نبرده‌ایم که باید این روند اصلاح شود.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها