امنیت تادی برای کوتوله‌های شرور

خبر کوتاه اما پرسروصدا بود؛ انتقال سامانه ضدموشکی تاد از آمریکا به اسرائیل.
کد خبر: ۱۴۷۷۲۳۰
نویسنده دکتر مراد عنادی / تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی و رسانه
امنیت تادی برای کوتوله‌های شرور

پوشش خبری گسترده در‌خصوص این تصمیم پنتاگون و مصاحبه با کارشناسان نظامی و امنیتی درباره کارایی تاد بیش از آن‌که مبین کارایی این سامانه و بالابردن قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی باشد، شاخصی از استیصال و درماندگی کوتوله‌های شروریعنی نتانیاهو وگالانت در حل معادله چندمجهولی تامین امنیت سرزمین‌های اشغالی است که اکنون به معما و کلافی سردرگم برای موساد و ارتش اسرائیل و حامیانش بدل شده است.
ازموجودیت و تولد نامشروع اسرائیل در ۱۹۴۸ تاکنون ۷۶ سال می‌گذرد. با گذشت دهه‌ها هیچ‌کدام از نسخه‌های رژیم صهیونی از ترور، اتمی‌شدن، توسل به اف-۳۵ و مرکاوا تا پناه‌بردن به سامانه گنبد آهنین نتوانسته امنیت آن‌ها را تامین کند. تردیدی نیست با این پیشینه و تجربه عینی، ارسال سامانه ضدموشکی تاد هم دوای درد اسرائیل نخواهد بود و معمای امنیتی این رژیم با امنیت تادی هم حل نخواهد شد. به نظر می‌رسد نتانیاهو و گالانت و سایر مقامات رژیم اسرائیل هنوز نفهمیده‌اند که با کودک‌کشی و حتی حمله به نیرو‌های سازمان ملل، چادر‌های آوارگان، خبرنگاران، امدادگران و در یک کلام درنوردیدن تمام مرز‌های جنایت و وحشی‌گری به امنیت نخواهند رسید.
آنچه در یک سال گذشته جهان شاهد آن بوده، به تمسخر گرفته‌شدن دستاورد‌های بشری، به‌ویژه در حوزه حقوق بین‌الملل و مصوبات سازمان ملل متحد از سوی کوتوله‌های شروری است که نه‌تن‌ها در قبال جنایات بدون مرز خود پاسخگو نیستند که در سایه حمایت علنی سه عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، انگلیس و فرانسه) حتی به گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز تشر می‌زنند و تصور می‌کنند با این رفتار‌های نامعقول و خارج از پروتکل به امنیت خواهند رسید؛ غافل از آن‌که درمان چالش امنیتی خود را در جای دیگری بایستی جست‌وجو کنند. بدون شک سامانه ضدموشکی تاد هم با وجود همه تبلیغات و عملیات روانی رسانه‌های صهیونیست‌محور، به سرنوشت گنبد آهنین دچارخواهد شد و معمای امنیت برای اسرائیل همچنان پیچیده و لاینحل باقی خواهد ماند، کمااین‌که با حمله پهپادی موفق حزب‌ا... به مقر تیپ گولانی و بر جای گذاشتن ده‌ها کشته و زخمی بر مجهولات این معما افزوده شده است.
انسان قرن بیست‌ویکمی از مشاهده روزانه تصاویر کودکان زخمی و در حال درد کشیدن از زخم بمب‌های آمریکایی و اسرائیل غمناک و خشمگین است و با برپایی تظاهرات در نقاط مختلف جهان در حمایت از مظلومان غزه و لبنان، فریاد می‌زند حل معمای امنیت نه در ارسال اف- ۳۵ و تاد برای اسرائیل که در پایان‌دادن به اشغالگری رژیم اسرائیل نهفته است. جهان انتظار دارد مدعیان حقوق بشر و آزادی انسان‌ها به جای امنیت تادی با پیچاندن گوش کوتوله‌های شرور، آن‌ها را مجازات کنند تا به حقوق مردم فلسطین و لبنان بر اساس مقررات بین‌المللی احترام گذاشته، به جنایات و سیاست اشغالگری خود پایان دهند.
البته کارنامه حامیان اسرائیل و حمایت تمام‌قد آن‌ها از جنایات، تروریسم دولتی و اشغالگری رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد جنایتکاران فقط با زبان قدرت از شرارت دست خواهند کشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها