اولین واکنش حماس به ادعای شهادت یحیی سنوار

با اینکه رژیم صهیونیستی رسماً مدعی شده که رهبر سیاسی و فرمانده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را به شهادت رسانده، اما حماس تاکنون به صورت رسمی این خبر را تأیید نکرده است.
کد خبر: ۱۴۷۷۶۸۷

به گزارش جام جم آنلاین، از ساعاتی پیش برخی خبرگزاری‌ها با استناد به گفت‌وگوی «باسم نعیم» از مقامات ارشد حماس، خبرهای متناقضی درباره تأیید شهادت «یحیی سنوار» رهبر سیاسی و نظامی حماس از طرف این گروه منتشر کردند.

برخی مانند شبکه الجزیره به استناد به گفت‌وگوی باسم نعیم با «خبرگزاری فرانسه» می‌گویند باسم نعیم شهادت سنوار را تأیید نکرده است.

اما وب‌سایت شبکه «سی‌ان‌ان» مدعی است که این مقام ارشد حماس در بیانیه اول به شهادت سنوار اشاره کرده ولی در بیانیه دوم اسم سنوار پاک شده است.

الجزیره: مقام ارشد حماس مرگ سنوار را تأیید نکرد

شبکه الجزیره در گزارشی نوشت که «یکی از مقامات ارشد حماس می گوید که گروه فلسطینی را نمی توان با کشتن رهبرانش از بین برد، اما از تایید مرگ یحیی سنوار، رئیس آن، خودداری کرد.»

به نوشته الجزیره «باسم نعیم» از اعضای ارشد دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: حماس یک جنبش آزادی‌بخش است که توسط افرادی به دنبال آزادی و عزت رهبری می‌شود و این را نمی‌توان حذف کرد.

باسم نعیم «در بیانیه‌ای فهرستی از چندین تن از رهبران حماس که در گذشته کشته شده‌اند، ذکر کرد و گفت که مرگ آنها محبوبیت این گروه را افزایش داده است.»

نعیم در ادامه این گفت‌وگو تأکید کرد که «به نظر می رسد اسرائیل معتقد است که کشتن رهبران ما به معنای پایان جنبش ما و مبارزه مردم فلسطین است. حماس هر بار قوی‌تر و محبوب‌تر می‌شد و این رهبران نمادی برای نسل‌های آینده برای ادامه سفر به سوی فلسطین آزاد شدند.»

در حال تکمیل...

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها