
رسول شیدایی، در نشست تخصصی فعالیت های قرآن، عترت و نماز که با حضور رؤسای شهرستان ها، نواحی و مناطق استان همدان در شهر مقدس قم برگزار شد، نماز را رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت بیان کرد و افزود: نماز چکیده ای از تربیت است و دوران کودکی و نوجوانی بهترین و طلایی تربن فرصت برای نهادینه کردن نماز در دانش آموزان است.
وی عنوان کرد: تحقیقات نشان داده که نماز به آرامش درونی فرد منجر می شود و نقش باز دارندگی اصلی را در مواجهه با آسيب هاي اجتماعي برعهده دارد.
شیدایی افزود: اکثر افرادی که در جامعه به آسیب های اجتماعی مبتلا هستند رابطه ی خوبی با نماز و معنویت ندارند، به همین خاطر دچار بی برنامگی و بی نظمی و فاصله گرفتن از ارزش های اجتماعی می شوند، که روی آوردن به نماز و ذکر خدا می تواند نسخه ای شفابخش برای این آسیب ها باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به گنجاندن، زنگ نماز، در برنامه روزانه مدارس بیان داشت: یکی از اولویت های اصلی آموزش و پرورش پرداختن به موضوع نماز است که این مهم باید جدی گرفته شود .
شیدایی با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: یک معلم خوب باید تمام نقش های معلمی خود را که تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است را ایفا نماید. بنابراین معلم به عنوان الگوی اصلی دانش آموزان باید پیشتاز در اقامه نماز باشد.
وی از رؤسای مناطق خواست، تقویت و توسعه فرهنگ اقامه نماز را در متن برنامه رسمی و روزانه مدارس مناطق خود در تمامی دورهها و پایههای تحصیلی به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهند.
شیدایی از راهکارهای جذب دانش آموزان به نماز را، ایفای نقش دانش آموزان برای برگزار نماز جماعت در مدارس دانست و گفت: باید با نقش آفرینی برای اقامه نماز توسط دانش آموزان در مدارس، انس دینی را ایجاد نماییم.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
سید علی بطحایی معتقد است ضرورت تدوین منشور اخلاقی برای هیاتها ضروری است تا فرهنگ «نقد عالمانه» جایگزین رفتارهای تنشزا شود
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد:
خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در گفتوگو با «جامجم» آخرین تحولات مربوط به غزه را تشریح کرد
در گفتوگوی جامجم با دکتر علی انتظاری، جامعهشناس مطرح شد