خشم ترامپ از اکران فیلم جنجالی

هر اندازه به انتخابات ریاست جمهوری پنجم نوامبر امسال نزدیک‌تر می‌شویم، نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیش از پیش نگران تاثیرگذاری نامطلوب سیگنال‌های ناگهانی بر روی محبوبیت خود در نزد رای دهندگان می‌شوند. یکی از مواردی که اخیرا منجر به نارضایتی و خشم جدید ترامپ شده، اکران عمومی فیلمی تحت عنوان"کارآموز"است. این فیلم به عنوان اثری که تصویری از گذشته ترامپ ارائه می‌دهد، توجهات را برانگیخته است.
کد خبر: ۱۴۷۷۸۷۷
خشم ترامپ از اکران فیلم جنجالی

به گزاشر جام‌جم‌آنلاین، نگرانی ترامپ در این خصوص بی مورد نیست. فیلم "کارآموز"، ساخته علی عباسی، کارگردان ایرانی - دانمارکی درباره دوران جوانی دونالد ترامپ تنها چند هفته قبل از این که شهروندان آمریکا در روز ۵ نوامبر پای صندوق‌های رای بروند، در سینما‌های آمریکا اکران شده است. نوع مواجهه کمپین انتخاباتی ترامپ با این فیلم، نشان دهنده نارضایتی مطلق آن‌ها از استمرار نمایش این فیلم در سینما‌های آمریکاست. تیم ترامپ پیش از اکران فیلم نیز به شدت از آن انتقاد کرد و آن را "کاملاً ساختگی و زباله" خواند. ترامپ در واکنش به این فیلم، حتی تهدید به اقدامات قانونی کرد. با این حال بعید به نظر می‌رسد وی به دلیل کمبود زمان و روند پیچیده قانونی و حقوقی دادگاه‌های آمریکا، بتواند تا قبل از فرا رسیدن زمان انتخابات اقدامی در راستای توقف اکران آن صورت دهد! 
به دلیل حساسیت‌های موجود، فیلمبرداری این اثر به جای ایالات متحده در کانادا انجام شد. با این حال، فیلم درست قبل از برگزاری انتخابات ماه نوامبر و در نقطه اوج تلاش‌های ترامپ و هریس برای جلب آرای افراد مستقل و مردد صورت گرفته است. کمپین انتخاباتی ترامپ اکران فیلم کارآموز را توطئه‌ای آشکار از سوی حزب دموکرات و برخی نهاد‌های پنهان قدرت در ایالات متحده در راستای جلوگیری از تکرار سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ میلادی (دوره اول ریاست جمهوری ترامپ) قلمداد می‌کنند، اما دموکرات‌ها مدعی هستند این فیلم روند طبیعی اکران خود را طی کرده است! 
"کارآموز" یک بیوگرافی سینمایی از ترامپ در سال‌های جوانی با بازی سباستین استن (در نقش ترامپ) است که در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ یعنی زمانی که او در حال گسترش تجارت املاک و مستغلات خود در نیویورک بود، روایت می‌شود. این فیلم ترامپ را "نوعی هیولای بی‌رحم" به تصویر کشیده است. فیلم "کارآموز" همچنین روایت‌گر دوستی ترامپ و روی کوهن، وکیل مدافع و مشاور حقوقی او با بازی جرمی استرانگ است. فیلم به گونه‌ای به تصویر درآمده که گویی کوهن در کمک به موفقیت تجاری ترامپ نقش اساسی داشته، اما ترامپ بعداً زمانی که دیگر برایش مفید نبوده او را کنار گذاشته است. گابریل شرمن، فیلمنامه‌نویس این فیلم آمریکایی در حاشیه جشنواره کن گفته بود که ترامپ را بر اساس واقعیت‌های رخ داده به تصویر کشیده است. "کارآموز" محصول مشترک کانادا، دانمارک و ایرلند است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها