بی‌حرمتی شبکه سعودی به رهبران مقاومت؛ ماجرا چه بوده است؟!

پس از اعلام اداره کل تنظیم رسانه در عربستان مبنی بر ارجاع مسئولان شبکه MBC برای تحقیق و بازپرسی، سوال «MBC چه کرده است؟» در صدر موتور جستجوی گوگل قرار گرفت.
پس از اعلام اداره کل تنظیم رسانه در عربستان مبنی بر ارجاع مسئولان شبکه MBC برای تحقیق و بازپرسی، سوال «MBC چه کرده است؟» در صدر موتور جستجوی گوگل قرار گرفت.
کد خبر: ۱۴۷۸۰۴۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم؛ گزارش شبکه MBC با عنوان «هزاره رهایی از تروریست‌ها» در شبکه‌های اجتماعی جنجال بپا کرد؛ این گزارش به عنوان بخشی از گزارش برنامه «ام‌بی‌سی در یک هفته» است که رهبران مقاومت اسلامی در حماس و حزب الله را به عنون «تروریست» توصیف می‌کند.

بر اساس آنچه که از سوی اداره کل تنظیم رسانه در عربستان سعودی اعلام شده است، مسئولان شبکه MBC به دلیل گزارش خبری که نقض مقررات و سیاست‌های رسانه‌ای عربستان به شمار می‌آید، برای تحقیق و بازپرسی ارجاع داده شده‌اند.

متن تصمیم صادره از اداره کل تنظیم رسانه در خصوص شبکه MBC به شرح زیر است: «اداره کل تنظیم رسانه، مسئولان یکی از شبکه‌های تلویزیونی را به دلیل گزارش خبری که ناقض مقررات و خط‌مشی رسانه‌ای عربستان بود، برای تکمیل تدابیر نظارتی در قبال این تخلف، برای تحقیق و بازپرسی معرفی شد. اداره کل تنظیم رسانه تاکید می‌کند که دائماً بر میزان پایبندی رسانه‌ها به مقررات رسانه‌ای عربستان نظارت می‌کند و در اجرای احکام در مورد هرگونه تخلف کوتاهی نمی‌کند».

در همین راستا، اداره رسانه و ارتباطات عراق، روز گذشته، لغو مجوز فعالیت شبکه MBC عربستان در عراق را اعلام کرد.

در بیانیه اداره رسانه و ارتباطات عراق آمده است: «بر اساس وظیفه‌ای که طبق قوانین تنظیم بخش رسانه و جلوگیری از سوءاستفاده‌ها و مقابله با ناقضان ارزش‌های ملی و اخلاق عمومی به ما محول شده است و با توجه به اقدام شبکه MBC در نقض مقررات پخش رسانه‌ای و تخلفات مکرر و توهین این شبکه به ساحت شهدا و فرماندهان پیروزی و رهبران مقاومت، اداره رسانه و ارتباطات عراق تاکید می‌کند که تمام تدابیر قانونی لازم را اتخاذ خواهد کرد و از فعالیت این شکبه در عراق جلوگیری خواهد کرد».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها