رادیو اربعین؛ بزرگ‌ترین رسانه تعاملی 
معاون صدای رسانه ملی مطرح کرد:

رادیو اربعین؛ بزرگ‌ترین رسانه تعاملی 

تحقق هویت‌محوری و عدالت‌گستری با «هفته‌های ایرانی»

علی بخشی‌‌زاده، معاون صدای رسانه ملی پیرامون طرح هفته‌های ایرانی رادیو ایران به جام‌جم گفت: به موازات ابلاغ سند تحول سازمان به‌عنوان نقشه راه سازمان صدا‌و‌سیما و همزمان با تأکید بر دو اصل «هویت‌محوری» و «عدالت‌گستری» در این سند، برنامه‌ریزی‌ها و برنامه‌سازی‌ها در معاونت صدا، بر این دو اصل مهم و سایر مفاد سند تحول پایه‌گذاری شد.
علی بخشی‌‌زاده، معاون صدای رسانه ملی پیرامون طرح هفته‌های ایرانی رادیو ایران به جام‌جم گفت: به موازات ابلاغ سند تحول سازمان به‌عنوان نقشه راه سازمان صدا‌و‌سیما و همزمان با تأکید بر دو اصل «هویت‌محوری» و «عدالت‌گستری» در این سند، برنامه‌ریزی‌ها و برنامه‌سازی‌ها در معاونت صدا، بر این دو اصل مهم و سایر مفاد سند تحول پایه‌گذاری شد.
کد خبر: ۱۴۷۸۴۳۲
 
آنچنان که رئیس محترم سازمان تأکید دارند، ارکان تحول سازمان را هویت‌محوری و عدالت‌گستری شکل می‌دهد که این دو در نهایت باید منجر‌ به «شتاب‌دهی به پیشرفت» شوند.وی ادامه داد: شبکه رادیویی ایران با توجه عمیق و جدی به فراگیری جغرافیایی و شمول کشوری مأموریت‌های رسانه‌ای خود، اقدام به اجرای «طرح ملی هفته‌های ایرانی» کرد. از میان محورهای دوازده‌گانه تحول، برخی محورها در قالب طرح ملی «هفته‌های ایرانی» به‌خوبی محقق شد که از آن جمله است: عدالت‌گستری، روایت پیشرفت همه‌جانبه جامعه ایرانی، ایثار، مقاومت شهادت و توسعه سبک زندگی ایثارگرانه، سبک زندگی و خانواده با محوریت سبک زندگی انقلابی، هنر انقلاب با معرفی شایسته آثاربرجسته،روایت جوان مومن انقلابی با نگاه پیشرفت آینده و الگوی زن انقلاب اسلامی.معاون صدا افزود:این‌که درقامت یک طرح جامع و درطول یک سال،همه استان‌های کشور به‌صورت هدفمند مورد توجه یک شبکه رادیویی قرار گیرند، پیش از این و در این مقیاس سابقه نداشته است. آنچه طرح ملی هفته‌های ایرانی رادیو ایران را در مقایسه با نمونه مشابه دیگر برجسته می‌کند، همانا نوع پرداختن به ظرفیت‌های استانی، شهری و روستایی استان‌های مختلف کشور است. این‌که در طول یک هفته و با بهره‌گیری از شیوه‌های مختلف به همه ابعاد حیاتی یک استان پرداخته شود‌؛ این‌که مسئولان استانی در سطوح مختلف (گاهی برای اولین بار) فرصتی برای معرفی دستاوردها و پیشرفت‌های استان پیدا کنند‌؛ این‌که به یمن اجرای یک طرح رادیویی، دیدارهای ارزشمندی با خانواده معظم شهداء، نخبگان استان و تشکل‌های فعال اجتماعی، فرهنگی، هنری و سیاسی استان صورت پذیرد‌؛ این‌که هم‌افزایی سازمان‌های مختلف به اعتبار اجرایی شدن یک طرح رادیویی شکل گیرد‌؛ این‌که مخاطبان رادیو در سراسر کشور و در قالب یک طرح رادیویی فرصت گردهمایی بیابند و به ایرانیاران رادیو ایران ملحق شوند‌؛ این‌که یک شبکه رادیویی در قالب یک طرح، با همه مراکز صدا و سیما در وجوه مختلف رادیویی، تلویزیونی و خبری به تشریک مساعی برسد و سهمی از جدول پخش صدا و سیمای آن مرکز را به خود اختصاص دهد و متقابلا سهم منطقی و قابل ملاحظه‌ای از جدول پخش خود را به تولیدات استان هدف اختصاص دهد‌؛ و اینکه ضمن یک هم‌افرایی درون‌سازمانی بین دو معاونت (استان‌ها و صدا) مدیران و همکاران صف و ستاد رادیو ایران و صدا و سیمای استان هدف، تجربه متفاوتی از کار گروهی را در تعامل با هم به دست‌آورند‌؛ اینها همه از دستاوردهای اجرای دور اول طرح ملی هفته‌های ایرانی است که به ابتکار رادیو ایران و با تعاملات خوب درون و برون‌سازمانی، طی یک سال به سرانجام رسید.  معاون صدای رسانه ملی تأکید کرد: دریک نگاه کلی، می‌توان با اطمینان خاطر گفت که اجرای طرح ملی هفته‌های ایرانی باتمام فرازونشیب‌هایی که داشت،گام‌مفیدومؤثری بودبرای تحقق دوراهبرد«هویت‌محوری» و «عدالت‌گستری»‌؛ و این به خودی خود، دستاورد بسیار ارزشمندی است برای شبکه رادیویی ایران و به تبع آن، معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران. امید و انتظار می‌رود تداوم هوشمندانه و پژوهش‌محور این طرح، به بالندگی هرچه بیشتر روستاها، شهرها و استان‌های کشور عزیزمان بینجامد، که آرزوی قلبی همه ما در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها