گفت‌وگو با سارق لوازم داخل خودرو‌:

تخصصم سرقت از ماشین‌های تولید داخل است!

سارق لوازم داخل خودرو است و جنوب‌شهر پاتوق سرقت‌هایش‌. خودش می‌گوید سرقت‌ از خودروهای تولید داخل برایش عین آب خوردن است. آخرین بار در حین سرقت از خودرویی در شهرری به دام پلیس گرفتار شد. در ادامه گفت‌وگو با این سارق حرفه‌ای لوارم داخل خودرو را می‌خوانید.
سارق لوازم داخل خودرو است و جنوب‌شهر پاتوق سرقت‌هایش‌. خودش می‌گوید سرقت‌ از خودروهای تولید داخل برایش عین آب خوردن است. آخرین بار در حین سرقت از خودرویی در شهرری به دام پلیس گرفتار شد. در ادامه گفت‌وگو با این سارق حرفه‌ای لوارم داخل خودرو را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۴۷۸۴۸۴
 
خودت را معرفی کن؟
محمود ۳۶ ساله هستم. 
 
سابقه داری؟
بله. چندبار به جرم سرقت دستگیر شدم. 
 
چرا دست به سرقت می‌زدی؟
معتاد هستم. برای تأمین هزینه مواد و خرج زندگی مجبور به سرقت هستم. 
 
همدست داری؟
خیر. با موتور تنهایی در خیابان‌های شهرری پرسه می‌زدم و داخل خودروهای پارک شده را می‌دیدم و اگر چیزی داخل ماشین جا گذاشته بودند، در خودرو را باز کرده و وسیله را سرقت می‌کردم و از محل فرار می‌کردم. 

روزی چند سرقت انجام می‌دادی؟
بستگی داشت. من دزد قانعی بودم اما روزهایی که به مواد نیاز داشتم تا سه ماشین هم سرقت کرده‌ام. معمولا ماهی ۲۰ سرقت انجام می‌دادم. 
 
فقط از داخل خودرو سرقت می‌کردی؟
بله. صندوق عقب یا در جلوی خودرو را باز می‌کردم و لوازم داخلش را بر می‌داشتم. گاهی شانس با من همراه بود داخل صندوق عقب به‌جز زاپاس، وسایل دیگری هم بود و بر می‌داشتم. مثلا چند تا لپ‌تاپ از داخل خودرو‌ها سرقت کردم. سرقت ضبط و باند و باتری هم که کاری نداشت. 
 
بیشتر از چه ماشین‌هایی سرقت می‌کردی؟
من فقط از خودروهای تولید داخل سرقت می‌کردم و متخصص سرقت از این نوع خودروها هستم. 
 
چرا فقط تولید داخل؟
خودروهای تولید داخل همگی در سیستم قفل نقص دارند و قفل‌های فابریک کارخانه در یک چشم برهم زدن باز می‌شود. 
 
چقدر از سرقت‌ها به دست ‌آوردی؟
ماهی ۱۲میلیون تومان خرج موادم است که می‌کشم و ۱۵ میلیون هم هزینه زندگی‌ام. به ‌قدری سرقت می‌کردم که هزینه‌هایم تأمین شود. 
 
بیشتر چه چیزهایی از داخل خودرو بر می‌داشتی؟
باتری، زاپاس، ضبط و اگر چیزی داخل ماشین جا مانده بود را بر می‌داشتم. 
 
اموال سرقتی را چه می‌کردی؟
به یک مالخر در شهرری می‌فروختم و نقد پولش را می‌گرفتم. 
 
الان قیمت اموال سرقتی چقدر است؟
بستگی به انصاف مالخر دارد. من هر حلقه لاستیک زاپاس را ۵۰۰ هزار تومان، ضبط را یک میلیون تومان و باتری را ۷۵۰ تا یک میلیون تومان به مالخر می‌فروختم. 

از دزدگیر ترس نداشتی؟
ترس ندارد. دزدگیر با قطع برق در چند ثانیه‌ از کار می‌افتد. کافی است سر باتری را بردارید. دزدگیرها باتری جداگانه ندارند تا با قطع برق سر و صدا کنند و مردم هم زیاد به صدای دزدگیرشان توجه نمی‌کنند مگر دزدگیر تصویری و پیشرفته باشد. 
 
توصیه‌ات به‌عنوان یک دزد به مردم چیست؟
باور کنید قفل فابریک خودروهای تولید داخل نقص دارد.به این قفل‌ها اعتماد نکنید. با ۲۰۰هزارتومان می‌شود قفل‌ها را ایمن کرد. اگر قفل را ایمن کنید دیگر نیازی به دزدگیر خودرو هم ندارید.خیلی‌ها مثل من خودرو را نمی‌دزدند و فقط لوازم داخلش را بر می‌دارند. با ۲۰۰ هزارتومان هزینه، خودروی‌تان را در مقابل دزدی بیمه کنید.من با دو پیچ گوشتی در تمام خودروهای تولید داخل را باز می‌کنم ولی اگرقفل تعویض یا تقویت شود دیگرنمی‌توان سرقت کرد.اینها را هر دزدی به مردم نمی‌گوید اما من می‌گویم که مردم کمتر ضرر کنند. اگرچه می‌دانم خیلی‌ها به توصیه یک دزدگوش نمی‌دهند وبازهم خودرو برای سرقت داریم. 
 
مردم از چه قفل‌هایی استفاده کنند؟
قفل کامپیوتر خودرو، قفل صندوق عقب را حتما تعویض کنند و قفل کاپوت روی خودرو نصب کنند. قفل درها هم باید تعویض یا تغییر کند تا مبادا با یک سیم و پیچ گوشتی باز شوند. 
 
گفتی سرقت از داخل خودرو برایت کاری ندارد، چقدر طول می‌کشید در خودرو را باز کنی؟
در خودرو را در ۱۰ ثانیه باز می‌کردم. صندوق عقب هم یک ضربه با پیچ گوشتی لازم دارد. 
 
می‌دانی چه مجازاتی در انتظارت است؟
باید رد مال کنم و چند ماهی به زندان بروم. 
 
بیرون بیایی باز هم سرقت می‌کنی؟
اگر اعتیادم را ترک نکنم بله، باز هم سرقت می‌کنم تا خرج موادم تأمین شود.من شیشه می‌کشم واین روزهاخرجم بالارفته است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها