هنرمندان با الگوسازی بسترساز امنیت شوند

نخستین شهرک سینمایی پلیس با حضور قائم‌مقام رئیس رسانه‌ملی در امور فرهنگی، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، معاون اجتماعی و فرهنگی فراجا، سایر روسای پلیس تخصصی و جمعی از هنرمندان روز گذشته افتتاح شد. شهرک سینمایی پلیس، در جنوب‌غربی تهران و جنب بوستان ولایت ساخته شده است.
نخستین شهرک سینمایی پلیس با حضور قائم‌مقام رئیس رسانه‌ملی در امور فرهنگی، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، معاون اجتماعی و فرهنگی فراجا، سایر روسای پلیس تخصصی و جمعی از هنرمندان روز گذشته افتتاح شد. شهرک سینمایی پلیس، در جنوب‌غربی تهران و جنب بوستان ولایت ساخته شده است.
کد خبر: ۱۴۷۸۶۰۹
 
مسیری برای جلب مخاطب جهانی
وحید جلیلی، قائم‌مقام فرهنگی رسانه‌ملی در آیین افتتاح شهرک سینمایی پلیس اظهار داشت: امیدواریم به برکت خون شهدا، جمهوری عزیز سربلند اسلامی ما بتواند مصداق آیه شریفه «لاخوف علیهم و لا هم یحزنون» باشد و آن را برای مردمش همواره را به ارمغان آورد. این یکی از زیبایی‌های خط شهادت است. شهدا به این خرسندند که بازماندگان‌شان خوفی به دل راه نمی‌دهند. مقام آن کسانی که تلاش می‌کنند درعین نترسیدن‌شان، این لاخوف رابرای جامعه و امنیت را برای مردم به ارمغان آورند، از همین آیه شریفه است.وی ادامه داد: امنیت، بستر خلاقیت است وهنرمندان و اهالی فکر وفرهنگ و هنر همواره مدیون این زیرساخت لازم برای ارائه خلاقیت‌های خودشان هستند. شکر این نعمت در ادای دین نسبت به اوست و چه عرصه‌ای بهتر از عرصه امنیت که هنر و خلاقیت فرهیختگان کشور در خدمت آن قرار بگیرد. همان‌قدر که هنرمند از نعمت امنیت استفاده کرده است، تلاش کند که با فرهنگ‌سازی، با روایت درست وبا اسطوره‌سازی و الگوسازی، به امنیت فایده برساند و بسترساز امنیت شود. خوشبختانه هنرمندان ما طی دهه‌ها توانسته‌اند کمک‌های شایانی به این عرضه کنند، اما واقعیت آن است که تراز تعامل و هم‌افزایی بین امنیت و فرهنگ، بسیار بالاتر از آن چیزی است که تاکنون محقق شده است. اقداماتی از این دست، کمک می‌کند که این هم‌افزایی و همکاری در مراتب بالاتری قرار گیرد و به امید خدا در سال‌های نه‌چندان دور ما شاهد ارائه و تولید آثاری باشیم که نه‌فقط در سطح محلی و ملی، بلکه در سطح جهانی، حرفی برای گفتن داشته باشد و مخاطب جهانی را به خود جلب کند. جلیلی عنوان کرد: امروز به تبع جنایت صهیونیست‌ها و فداکاری فرزندان مقاومت، میلیاردها انسان در کره خاکی، نگاه‌شان به منطقه ما و به ام‌القرای جبهه مقاومت است و انقلاب اسلامی مخاطب بسیار گسترده‌ای را برای هنر ایران به ارمغان آورده است که تشنه مکتب و آرمانی است که شخصیت‌هایی مثل سیدحسن نصرا... و یحیی سنوار خلق می‌کند. این تشنگی در مخاطب میلیاردی را هنر متعهد و ملی ایران باید قدر بداند. بگذریم از گروهی که خود را هنرمند می‌دانند اما در برابر این همه جنایت حتی از گفتن یک دریغ هم مضایقه دارند؛ جماعتی که ما آنها را در کشورمان غرب‌زده می‌نامیم. مزدوران یا منفعلانی که قدر این حماسه‌ها را نمی‌دانند اما بدنه اصلی هنر ایران اسلامی چشم به افق‌های دور دارد و ان‌شاءا... از این فرصت تازه‌پدیدآمده در فضای جهانی برای شنیده‌شدن صدای انقلاب اسلامی و مجاهدان جبهه مقاومت اسلامی استفاده حداکثری خواهد کرد. نیروهای خدوم و فداکار فراجا بخش مهمی از سوژه‌هایی هستند که باید به‌درستی برای جهان روایت شوند. این همه خدماتی که فراجا در دفاع از نسل‌های ایران و جهان انجام می‌دهد باید منعکس شود؛ مثلا در ماجرای مواد مخدر این همه فرزندان پاک این ملت که جان خودشان را فدا می‌کنند تا انسانیت حتی در اروپا و آمریکا هم کمتر آسیب ببیند. اینها و بسیاری از سوژه‌های دیگر همه پدیده‌های جهانی در کشور ما هستند که قابلیت روایت دارند.
   
پیوند امنیت عینی با امنیت ذهنی
سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی کل کشور در آیین افتتاح شهرک سینمایی پلیس گفت: امروز هنر از شهادت بسیار عقب افتاده است و هنوز نتوانسته تصویر زیبای خدمت و جان‌سپاری در مسیر امنیت را به پرده تصویر بکشاند. وی در آیین افتتاح شهرک سینمایی با بیان این‌که شهید یحیی سنوار بدون دوربین، زیباترین صحنه مقاومت را رقم زد، گفت: این صحنه حتی هنر و هنرمند را شرمنده می‌کند.وی با بیان این‌که شهدای مقاومت ازجمله شهید حاج‌قاسم سلیمانی صحنه‌های زیبای مقاومت را ترسیم کردند، افزود: نگرش شهدای مقاومت برآمده از مکتب شهادت است که رفتن را افتخار می‌دانند و صحنه رزم را به صحنه‌ای برای هنرسازی عرصه تاریخ تبدیل کرده‌اند. رادان با بیان این‌که مجموعه انتظامی کشور نیز شهادت را افتخار می‌داند، گفت: سال گذشته ۹۰ شهید و امسال ۴۰ شهید به امنیت مردم تقدیم کردیم که هیچ دوربینی نمی‌تواند این افتخار را تصویرسازی کند.سردار رادان تاکید کرد: اگر امروز هنر و هنرمند نتواند وظیفه درست خود را نسبت به مردم انجام دهد، فردای قیامت باید پاسخگو باشد.رادان گفت: مجموعه‌ای که امروز به همت همه خوبان پلیس در معاونت‌های مختلف افتتاح می‌شود مجموعه‌ای است که باید بتواند سطح امنیت عینی را به سطح عینیت ذهنی گره بزند و احساس امنیت را بین مردم با انتخاب فیلمنامه‌ها و داستان و شخصیت‌ها به تصویر بکشد و در اختیار مردم قرار دهد.
   
شهرکی با استودیوهای مجهز
سردار سعید منتظرالمهدی، معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در این مراسم با بیان این‌که موسسه ناجی هنر در ارائه خدمت به هنرمندان و کارگردانان سابقه خاصی دارد، اظهار داشت: امروز این شهرک سینمایی آماده حضور هنرمندان است. وی گفت: امیدواریم کارگردانان، نویسندگان و هنرمندان با حضور در این شهرک سینمایی، خدمات پلیس در راستای تامین امنیت مردم را به تصویر بکشند. وی با بیان این‌که ایجاد شهرک سینمایی پلیس گامی در جهت نزدیکی بیشتر پلیس با فرهنگ و به‌خصوص عرصه‌های تاثیرگذار عمومی است، افزود: این مجموعه با ظرفیت‌های متنوع ازجمله استودیوهای مجهز فعالیت خود را آغاز می‌کند. سردار منتظرالمهدی اضافه کرد: شهرک سینمایی پلیس به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های حوزه سینما خواهد بود و علاوه بر تولیدات فرهنگی عمومی می‌تواند در تولید برنامه‌های اجتماعی پلیس نیز به کار گرفته شود.

«سرنخ» در دست مدیران ارشد
قائم‌مقام فرهنگی رسانه ملی و فرمانده فراجا از مسابقه «سرنخ» شبکه نسیم بازدید کردند. سه شنبه‌ اول آبان‌ماه و در حاشیه افتتاح شهرک سینمایی پلیس در تهران، وحید جلیلی، قائم‌مقام فرهنگی رسانه ملی با حضور در استودیوی مسابقه «سرنخ» در جریان روند تولید این برنامه قرار گرفت و تأکید کرد: گروه تولید برنامه تمام تلاش خود را برای برجسته‌سازی زحمات نیروهای خدوم فراجا با جدیت به تصویر بکشند و ارزش‌گذاری برای خون شهدای امنیت را اولویت قرار دهند. وی همچنین تأکید کرد که سرنخ توان خود را برای جنگیدن در جبهه جنگ نرم دشمنان افزایش دهد و شعار این برنامه مبنی بر «امنیت اتفاقی نیست» را نیز ارزشمند خواند. سردار رادان، فرمانده فراجا نیز با حضور در استودیو مسابقه سرنخ ضمن قدردانی از عوامل برنامه در جریان بخش‌های مهم و اهداف سرنخ قرار گرفت. ایشان نیز نکاتی را برای تقویت برنامه مطرح کرد. سردار قنبری، رئیس پلیس آگاهی نیز در حاشیه این مراسم، سرنخ را کاری بزرگ و تأثیرگذار در کاهش جرائم خواند و قدردانی کرد. آریا طاهری، تهیه‌کننده و کارگردان مسابقه پلیسی سرنخ با ارائه گزارشی مفصل از روال و روند تولید این فصل برنامه به مهمانان، حفظ ارزش خدمات پلیس و شعار برنامه را اولویت خود دانست و از محمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم و سردار منتظرالمهدی، معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا برای حمایت همه‌جانبه تشکر کرد. فصل سوم سرنخ در ۵۲ قسمت ۷۸دقیقه‌ای تولید و در سه روز ابتدای هفته، ساعت ۲۱ از شبکه نسیم پخش می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها