ناامیدی ۷۰ درصد شهرک‌نشینان فراری از بازگشت

 تشدید عملیات جنگی میان حزب‌ا... لبنان و رژیم‌صهیونیستی، وخامت اوضاع را برای ساکنان اراضی اشغالی تشدید کرده و امنیت ساکنان اراضی اشغالی در مناطق شمالی نزدیک به مرز با لبنان رو به وخامت رفته است.
 تشدید عملیات جنگی میان حزب‌ا... لبنان و رژیم‌صهیونیستی، وخامت اوضاع را برای ساکنان اراضی اشغالی تشدید کرده و امنیت ساکنان اراضی اشغالی در مناطق شمالی نزدیک به مرز با لبنان رو به وخامت رفته است.
کد خبر: ۱۴۷۸۶۱۸
 
بر این اساس گفته می‌شود که حدود ۱۰۰ هزار نفر از شهروندان ساکن اراضی اشغالی در مناطق شمالی به‌منظور محافظت از جان‌شان در شرایط جنگی پیش‌آمده، خانه‌های خود را تخلیه کرده و از این مناطق فرار کرده‌اند.  این در‌حالی است که نتانیاهو مدعی بود با تشدید حملات به لبنان قصد دارد شرایط را برای بازگرداندن شهرک‌نشینان اشغالگر به خانه‌هایشان فراهم کند اما نه فقط این اتفاق نیفتاده بلکه بر آمار صهیونیست‌های فراری افزوده شده است.براساس یک نظرسنجی انجام گرفته، حدود ۷۰ درصد از ساکنان اراضی اشغالی در مناطق شمالی عنوان کرده‌اند که تحت‌تأثیر تشدید روند درگیری میان حزب ا... لبنان و ارتش اسرائیل، تصمیم ندارند به خانه‌های خود بازگردند.به گزارش میدل‌ایست‌مانیتور، از‌مجموع افرادی که در این نظرسنجی شرکت‌ کرده‌اند، حدود ۶۰ درصدشان عنوان کرده‌اند که شرایط زندگی‌شان تحت‌تأثیر حملات گسترده اسرائیل در غزه و لبنان بدتر شده است.  طبق گزارش به‌دست آمده، حدود ۲۰ درصد از اسرائیلی‌هایی که در آن منطقه زندگی می‌کردند، تحت تأثیر حملات اسرائیل، شغل خود را از دست داده‌اند و ۶۸ درصد دیگر هم عنوان کرده‌اند که هیچ کمکی از دولت برای کسب و کار در شرایط بحرانی ناشی از جنگ دریافت نکرده‌اند.علاوه بر این گفته می‌شود که حدود ۳۵ درصد از مردم اسرائیل بر این موضوع تأکید کرده‌اند که دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی تحت‌تأثیر سیاست‌های جنگ‌طلبانه گسترده‌اش شرایط زندگی و اشتغال آنها را تضعیف کرده و مدیریت ضعیفی از خود در این رابطه نشان داده است. طبق گزارش رسانه‌های اسرائیلی، کسب‌و‌کارها در حیفا در اکتبر سال ۲۰۲۴ با کاهش ۹۰ درصد درآمد مواجه شده و این موضوع تحت‌تأثیر مواضع جنگ‌طلبانه گسترده دولت نتانیاهو اتفاق افتاده است.برخی از صاحبان کسب‌و‌کارها عنوان کرده‌اند که تحت‌تأثیر شرایط جنگی ایجاد شده مردم حیفا به خیابان‌ها نمی‌آیند و کمتر مواردی پیش می‌آید که بخواهند خریدی انجام دهند. 
 
حمله موشکی حزب‌ا... به منطقه صنعتی عکا 
در موج جدید حملات موشکی حزب‌ا... لبنان علیه مناطق مختلف در شمال فلسطین اشغالی، روز گذشته یک منطقه صنعتی در عکا هدف قرار گرفت. براساس این گزارش یکی ازراکت‌های حزب‌ا...موجب وقوع آتش‌سوزی مهیب یکی از تأسیسات موجود در منطقه صنعتی عکا وبلند شدن دود درآن شد. سخنگوی ارتش رژیم‌صهیونیستی نیز اعلام کرد که پس از فعال شدن آژیرهای خطر در الجلیل‌اعلی و اوسط و خلیج حیفا، تنها ظرف دو دقیقه دست‌کم ۲۵ عملیات شلیک موشک و راکت از اراضی لبنان رصد شد که برخی از آنها رهگیری شدند اما برخی دیگر به هدف اصابت کردند. براساس این گزارش، آژیرهای هشدار علاوه بر عکا و اطراف آن در کریات‌شمونا، شهرک متولا، مسکافعام، کفار جلعادی، کفار یوفال، مرگلیوت و المناره فعال شده است. 
 
لغو پروازهای فرودگاه بن‌گوریون
همچنین رسانه‌های اسرائیلی صبح دیروز از موج جدید حملات حزب‌‌ا... به حیفا و تل‌آویو و لغو پروازهای فرودگاه بن‌گوریون خبر دادند.  پس از به‌صدا درآمدن آژیرهای هشدار در تل‌آویو و اطراف آن، رسانه‌های عبری اذعان کردند که دیگر «هدف قرار دادن تل‌آویو برای حزب‌ا... به یک امر عادی و روتین تبدیل شده است.» 
رادیو رسمی رژیم‌صهیونیستی، لحظاتی پس از انتشار این خبر از فعال ‌شدن آژیر خطر در شمال و مرکز فلسطین اشغالی و منطقه «تل‌آویو بزرگ» خبر داد. این منطقه شامل چندین شهر به‌هم‌پیوسته از‌جمله یافا، رمت گن، پتح تیکوا، هد هشارون، رمت هشارون و گیواتائیم است.سپس گزارش‌هایی درباره جراحات ناشی از ازدحام در مسیر پناهگاه‌ها پس از شلیک موشک‌های حزب‌ا... منتشر شد.برخی منابع رسانه‌ای از هدف قرار گرفتن فرودگاه نظامی رامات دیوید در مرج بن عامر واقع در شرق حیفا خبر دادند و ارتش اشغالگر مدعی رهگیری موشک شلیک شده به سمت این فرودگاه شد.حزب‌ا...لبنان نیز طی بیانیه‌ای مسئولیت هدف قرار دادن مجدد پایگاه گلیلوت، مقر یگان اطلاعات نظامی ۸۲۰۰ در حومه تل‌آویو با موشک‌های مخصوص را برعهده گرفت. 
 
پیام رزمندگان سرایا القدس به حزب‌ا...
سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با انتشار یک ویدئو به رزمندگان حزب‌ا... لبنان پیام داد.
دراین ویدئو، پس ازانتشار صحنه‌هایی ازتدارک نیروهای مقاومت فلسطین در زیر تونل‌ها برای مقابله بااشغالگران صهیونیست،یکی از رزمندگان فلسطینی در حالی‌که چهره‌اش را پوشانده، خطاب به رزمندگان حزب‌ا...می‌گوید: «مطمئن هستیم که شما راه سید‌حسن نصرا...که با خونش آن را ترسیم کرد، تکمیل و وعده او مبنی بر نابودی اسرائیل را محقق خواهید کرد.» 
لحظاتی پیش از انتشار این ویدئو، یکی از فرماندهان سرایا القدس در گفت‌وگو با شبکه المیادین افزود که «به برادران خود در حزب‌ا... می‌گوییم که با خون و آتش در نمایش قهرمانانه وحدت میدان‌ها کنار هم هستیم.» 
وی خطاب به مقاومت لبنان افزود که «فریاد دشمن صهیونیستی از رگبارهای موشکی شما در شمال و مرکز فلسطین اشغالی بلند شده و در حال خونریزی است.» 
این فرمانده سرایا القدس افزود که با وجود محاصره خفه‌کننده و در زیر بمباران شدید و شرایط سخت امنیتی، سرایا القدس لحظه‌ای در تدارک و تجهیز زیرزمینی و بالای زمین متوقف نشد، زیرا عزم مبارزه تا آخرین نفس با دشمن اسرائیلی دارد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها