به گزارش جام جم آنلاین،قاسم عسکری نسب گفت: با سرمایه گذاری های شده در بخش فعالیتهای لجستیکی بندر، امکان صادرات محمولههای صادراتی با توجه به زیرساختهای بندر چابهار تأمین شده است.
وی افزود: بنادری مثل چابهار با همت و توجه نظام جمهوری اسلامی از یک مرکز ساده به یک زیربنای مهم که پشتیبان اقتصادی کشورها تبدیل شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بنادری که بتوانند بر اساس کنوانسیونها و الزامات بین المللی و همگام با تکنولوژیهای روز با هدف تسهیل امورات ذینفعان و افزایش امنیت عملیات بندری حرکت کنند به عنوان بنادر پیشرو از آنها یاد میشود.
وی بیان کرد: بندر تجاری چابهار با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص با قرارگیری در مسیر کریدورهای بین المللی و نیز به عنوان دروازه ورودی از اقیانوس به کشور میتوانند با تکمیل زیرساختهای مختلف به یکی از مهمترین بنادر کشور و منطقه تبدیل شده و نقش آفرینی فعالی را در حوزه حمل و نقل دریایی انجام دهند.
عسکری نسب اظهار کرد: قرار گرفتن چابهار در محل تلاقی کریدورهای ترانزیتی جهان و واقع شدن در مسیر دسترسی به آبهای آزاد برای کشورهای محصور در خشکی مانند افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و داشتن عنوان چهارمین بندر مهم تجاری ایران از نظر مساحت و پسکرانه پس از بنادر شهید رجایی، امام خمینی (ره) و امیرآباد از جمله ویژگیهایی است که جذابیت سرمایهگذاری سایر کشورها را به خود جلب کرده است.
وی افزود: از طرفی، کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا برای ورود به بازار روسیه و شرق اروپا، توجه ویژهای به مسیر ترانزیتی دریایی چابهار داشته و در صورت تحقق این امر، زمینهای برای توسعه دریامحور فراهم خواهد شد و انواع کالاها زمینه صادرات به نقاط مختلف دنیا را دارند.
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد