انیمیشن و انقلاب

کد خبر: ۱۴۹۶۹۸۹
نویسنده احمد میراحسان‌
بارها‌ آرزو کرده ام  کاش هستی نهاد های حیاتی و نیز نوپا که آلوده به ساختار بیمار پیرامونی نیستند مثل سینمای انیمیشن ایران، چون فعالیت‌های نوپا، اعم از دانش هسته ای و صنعت موشکی و... تحت رهبری مستقیم امام خامنه ای، راهی متفاوت از مسیر سینمای ایران بپیماید. دانش‌هایی که نام بردم و در دوران جمهوری اسلامی در ایران توسعه پیدا کرده اند، رشدی متفاوت و جهادی داشته اند. علت های این واقعیت مجموعه ای بهم پیوسته است. کار با انگیزه خشنودی خدا و گریز از سرهم بندی، رهایی از فضای بروکراسی فشل و بی ایمان به تلاش و وجود عقلانیت و منطق درست کار، نظام درست کار و مناسبات مبتنی بر صدق و امید، باور و جدیت در اهداف، انگیزگی و عزم عالی و نظام و سازمان با کنترل و مراقبت ثمربخشی و بهره‌وری و مقابله با هر ناکارآمدی در زمان ظهورش و تشویق به موقع و.... بدون این جدیت و استقامت و مناسبات ما دانش هسته ای و موشکی و واکسن کرونا و... نمی داشتیم.
سینمای ایران غرق بحران ساختار دولتی و بخش خصوصی در مدیریت است. عدم سلامت و عقلانیت و آرمندی هزاران نیروی متخصص ارزشمند را سست و نومید کرده است. در آن هر سنخیت ایدئولوژیک و اخلاقی و جهادی و انقلابی و آرمانی و هر هدفمندی به حداقل رسیده است و روحیه پیرامونی و ستایش ارباب غرب و شیفتگی به آمریکا آن را تا مغز استخوان فاسد کرده است.
انیمیشن ایران یکسر از این امراض ساختاری  رهاست. نیرویی است که جدا از محیط سینمای ایران تولد یافته است و دارای متانت و جدیت است و می تواند به یک نهادکاری و تلاشگر متکی به عقلانیت و انضباط و اخلاق کاری و دارای هدفمندی و کارآمدی بدل گردد و پایگاهی برای تولد سینمای انیمیشن دارای بازار جهانگیر و اسلامی و وفادار به وطن و زاده شده در زهدان جمهوری اسلامی  و رها از بحران ساختاری و ایدئولوژیک سینمای ایران و آزاد از هژمونی غرب، باشد. می تواند صاحب  یک اقتصاد و سازمان تولید سالم، با ساختار رقابتی بخش خصوصی قوی و تلاش برای پیشگامی جهانی و نظارت عاقلانه حکمرانی معقول شود. چرا؟
نخست آن که اقتصاد آن با اقتصاد رانت‌خوار و بیمار سینمای ایران یک آبشخور ندارد و نیز رها از خودباختگی است. نیازی نمی بیند که طبق میل غرب با چنگ‌زدن به چهره اسلام و انقلاب و جمهوری اسلامی و تحقر مردم خود جایزه برای آثار بی ارزش بگیرد و آلوده سیاست بازی - فعلا - نیست.
 
☆☆☆☆
ببینیم تمایرات رندگی و امکان رشد راه حل انیمیسن چیست؟ 
 
۱_جدایی سازمان مدرن انیمیشن از ساختار بیمار  پیرامونی و قجری و‌ پهلوی و سینمای دولتی و ضمناً غربگرا.
انمیشن هنوز آلوده  نیست. سینمای ایران آلوده به  ابتذال و فساد دوران پهلوی و هالیوود و روح ضد ملی هستی رضا شاهی است که متاسفانه همچون سینمای ملی از آن نام برده می شود و در برهه ای باستانگرایی ارتجاعی برآن غلبه یافت تا جایگزین هویت اصیل اسلامی ملت باشد.
انیمیشن از چنین تجربه های یاوه به‌مثابه یک هویت و پیشینه، جدا و دور است. انیمیشن همچون سینمای ملی ایران می تواند متکی به فرهنگ غنی ایرانی ، تجربه های تاریخی ملتی رشید، دریای بیکران کنش دینی و الهی ملت با روایات کبیر مقاومت، از حیات معصومان تا اولیای خدا و اسطوره های جذاب ایرانی  و ادبیات غنی ایران و زندگی پر افتخار در انقلاب اسلامی و انواع مقاومت های بزرگ نظامی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و علمی  باشد. میتواند راوی  داستان تکنولوری بومی و مقاومت برابر منع غرب در موشک سازی باشد . میتواند راوی  تجاوز غرب در سوریه ودرعراق و افغانستان  و مقاومت برابر  تاسیس اسلام آمریکایی وحشی مثل داعش باشد .می تواند  و جلوه های کار و تلاش و داستانهای  ورزش ودقهرمانی و تلاش هسته ای و موشکی و درگیری با شیاطین و خرابکاری صهیونیست ها و.‌‌‌‌‌....را زنده نمایی و پویاونمایی کند . حتی فیلم های رئالییتی با هوش مصنوعی‌ بسازد .........
ووهرگز آویزان مطامع پلید آمریکا نشود و گرفتار و تابع جشنواره ها نگردد و خو در جهان یک‌ برنده ی بی نباز له اسکار باشد .
۱انیمیشن به جای آن که سینمایی تحت رهبری غرب علیه واقعیات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و ایدئولوژیک و خلافیت های هنری و علمی و تکنولوژیک ملی باشد ، می تواند بازتاب یک تلاش تاریخی در این فضای متشخص ایرانی با همه چالش هایش باشد و مبارزه تاریخی علیه نقص و فساد و کمبودها و پیروزی ها در قلمرو ایمان و صنعت و سیاست و دفاع و رسانه و ادبیات وعلم و....را روایت کند . انیمیشن می تواند راوی نو سازی ایران و انسان ایرانی و نه مدرن سازی برده وار گردد .ایران نمایشگاه عظیم مردم شناسی است و همزمان زندگی ایلی و کشاورزی و صنعتی و پسا صنعتی در آن جاری است ، ایران همزمان جایی برای گردشگری چهار فصل در یک زمان و انواع آداب سنتی و آئین ها ست . این اقوام سرشار از زندگی و داستان هستند و انیمیشن توان آن را دارد که همه این جهان قصه و جهان حسی و عاطفی را به روایت تصویری جذاب بدل سازد . و می تواند برکنار از وسوسه آمریکا خود هژمونی جهانی کسب کند .انمیشن می تواند داستانگوی الهی سازی ایران و کشورهای اسلامی و جهان به جای مدرن سازی پیرامونی شود و.... واین از دست سینما بر نمی آید و برای ممانعت از آن از دست آمریکا هم کاری ساخته نیست .
آیا ابن تفوق بر وسوسه آمریکایی  ابدی است؟مطمئن باشید خیر .غرب و کارگزارانش در ایران برنامه کاملی برای استعداد یابی و نفوذ و فاسد کردن آن دارند . چون انیمیشن فاقد ساختار پیرامونی چون‌سینمای ایران است ، در نتبجه با نفوذ و اغوای ثروت و جایزه و شهرت ، می تواند انیمیشن و انیماتور ایران را فاسد کند .  و راه ممانعت از دشمن ، موعظه نیست ساختار اداری عقلانی  ، موفقبت فروش چهانی و شبکه ارتباطی کارامد برای دیده شدن در کشورها و تولید آثار پیشرفته و حتی جذاب تر از ژاپن و کره و هالیوود  است .اینجاست که آن ایمان و خود باوری و سعی جهادی و ساختار سالم نظام کار و بخش خصوصی کارامد و سالم و کنترل و مراقبت حکومت در حرکت مداوم و رفع موانع نقش مهم و اصلی خواهد داشت .
☆☆☆☆☆
سینمای انیمیشن ، نیروی عظیم فائق آمدن به سلیبریتی ها و نیز گرایش های شالوده شکنانه اخلاقی و دینی را نهفته دارد و مانع عظیم برای روایت داستان های انبیا و نشان دادن چهره و پیکر و حضور آنان را حذف می کند .آزادی عمل برای روایت باور پذیر و داستان های رندگی و ببان عواطف در آن قابل مقایسه با محدودیت های شرعی بازیگر زنده نیست . داستان های عظیم تاریخی و ژانر  مابعدالطبیعی و جهان بررخی و عوالم غیب و اجنه و شیاطین وبهشت و دورخ و دایتانهای تکان دهنده درآن براحتی قابل اجراست .داستانهای علمی تخیلی جذاب در آن قابلیت تحقق برای ما دارد و دفاع مقدس و حضور دشمنان اسلام در آسیای غربی وونمایش چهره صهیونیسم و داستان های حضور آمریکا در عراق و افغانستان و سوریه و روایت فجایع غرب در جهان در این سبنما تحقق پذیر است .  بدین سان اگر بوروکراسی دولتی و مدیربت نو لیبرال آن را فاسد نکند و سرپرستی صالح چون نظارت رهبری و نهاد رهبری بر فعالیتش ، وجود داشته باشد   انیمیشن ایرانی و با کاربرد هوش مصنوعی و استودیوی پیشرفته مجازی و ابتکارات و خلاقیت هوش ایرانی روایت گر جذاب ترین داستان‌های اخلاقی علیه انیمیشن ضد اخلاقی غرب بوده و مشتریان جهانی خواهد داشت .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
وقتی دل جنگل سوخت

«جام‌جم» در گفت‌وگو با جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی کشور بررسی کرد

وقتی دل جنگل سوخت

صدای «مرجان» باید شنیده شود

گفت‌و‌گو با میلاد بنی‌طبا، کارگردان فیلم سینمایی «مرجان» پیرامون دغدغه‌های ساخت و چالش‌های اکران یک فیلم اجتماعی

صدای «مرجان» باید شنیده شود

نیازمندی ها