در این سیستم، صدای مشتریان سرویسهای بانکی، از طریق تلفن یا اینترنت برای دسترسی به حساب بانکی و انتقال موجودی گرفته شده و پس از پردازش به عنوان کلید عبور، به جای رمزهای متنی به کار گرفته میشود.
بنابراین افراد میتوانند رمزهایی برای خود در نظر بگیرند و از آن پس برای ورود به حساب بانکی خود، با خواندن یا تلفظ آن رمز به این کار اقدام کنند.
سیستم نرمافزاری تشخیص صدا نیز پس از دریافت صدا و مقایسه آن با نمونه اصلی ذخیره شده در پایگاه داده، اجازه ورود به سیستم را میدهد.
گفته میشود با استفاده از این روش، کلاهبرداری مالی ناشی از سرقت رمزهای متنی افراد به میزان زیادی کاهش مییابد.
این روش که در مرحله آزمایش قرار دارد تاکنون با استقبال تعدادی از بانکهای انگلیس مواجه شده است. اما اینکه در چه زمانی از این سیستم به صورت عملی استفاده شود هنوز مشخص نشده است.
پیش از این نیز توسط شرکتهای دیگر این طرح مطرح شده بود، اما به طور عملی به کار گرفته نشده بود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
جامجم» در گفت وگو با دکترسید محمد مرندی،مهمترین چالشهای پیشرو در دستیابی تهران و واشنگتن به توافق را بررسی کرد
سیدعبدالله صفیالدین، نماینده حزبالله در ایران: