درخواست ترکیه برای کناره گیری ماهر اسد

شبکه العربیه در گزارشی اعلام کرد که ترکیه از سوریه خواسته است تا ماهر اسد برادر بشار را از فرماندهی ارتش کنار بگذارد.
کد خبر: ۴۱۰۱۰۱

به گزارش مهر، روزنامه اسرائیلی هاآرتض دراین باره نوشته است؛ ترکیه فرستاده ویژه ای را به همراه یک نامه به سوریه اعزام کرده است و در آن خواستار کناره گیری ماهر اسد از سمت خود به عنوان فرمانده لشگر چهارم سوریه و نگهبابان ریاست جمهوری شده است.

در این گزارش عنوان شده است؛ ترکیه خواهان روشن شدن این نظر است که حتی در صورتی که اصلاحات بشار اسد پذیرفته شود اکثریت قاطعی از مردم سوریه آمادگی پذیرش فعالیت های نظامی ماهر و فرماندهی او را ندارند.

همچنین ترکیه در نامه خود خواستار انجام برخی اصلاحات از جمله آزادی اعتراضات، برداشته شدن ممنوعیت ایجاد احزاب سیاسی و خواهان پایان قانونی شده که بر اساس آن عضویت در گروه اخوان المسلمین مجازات مرگ را به دنبال خواهد داشت.

ترکیه اعلام کرده که ماهر یا باید از سمت خود کناره گیری کند یا اینکه باید تلاش شود به یکی از کشورهای اروپایی پناهنده شود. در این نامه همچنین به ماهر اسد و دوستان و همدستان وی مصونیت از تعقیب اعطا شده است.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا روز شنبه نیز دراظهار نظری که در روزنامه "الشرق الأوسط"، انعکاس یافت، گفت که  سرکوب مخالفان توسط حکومت سوریه  نخواهد توانست روند تغییرات در آن کشور را متوقف کند.

این در حالی است که ارتش سوریه روز شنبه در ادامه سرکوب مخالفان بشار اسد  وارد دهکده "بداما" در مجاورت مرز ترکیه شد.

گزارش‌ها حاکی است  شمار پناهجویان سوری که از این مرز وارد ترکیه شده‌اند اکنون به حدود ۱۰ هزار نفر رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها