معامله سهام ذوب‌آهن باطل شد

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران دلیل ابطال معامله ذوب‌آهن را به حد نصاب نرسیدن سهام معامله شده دانست و از عرضه ذوب‌آهن با شرایط جدید خبر داد.
کد خبر: ۴۵۵۴۲۱

به گزارش ایسنا، مصطفی امید قائمی در نشست خبری بعد از عرضه سهام ذوب‌آهن گفت: قرار بود دیروز 7 درصد سهام شرکت ذوب آهن اصفهان در بازار دوم فرابورس عرضه شود، اما به دلیل آن‌که تنها150 میلیون سهم آن به فروش رفت این معامله باطل شد.

وی توضیح داد: به این ترتیب باید در معاملات دیروز از 550 میلیون سهم عرضه شده، 275 میلیون سهم مورد معامله قرار می‌گرفت تا معاملات قطعی می‌شد، ولی در زمان معاملات تنها150 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت و عرضه دیروز ابطال شد. امید قائمی در مورد زمان بعدی عرضه ذوب‌آهن گفت: بعد از ارائه اطلاعات جدید شرکت ذوب‌آهن به بورس، این سهم با شرایط جدید عرضه می‌شود.

وی یادآور شد: شرکت ذوب‌آهن 2 بار در سال‌های 84 و 86 در بورس تهران درج شد، اما به دلیل برخی مشکلات عرضه اولیه آن صورت نگرفت.

امید قائمی خاطرنشان کرد: به این ترتیب سهام ذوب‌آهن با وجود برخی مشکلات در صورت‌های مالی و صندوق بازنشستگی آماده عرضه در فرابورس شد که متاسفانه این معامله به دلیل به حد نصاب نرسیدن ابطال شد.

وی در پاسخ به این‌که چرا ذوب‌آهن در بازار سوم فرابورس عرضه نشد، توضیح داد: سهام ذوب‌آهن به دلیل عرضه یکجا باید در بازار دوم پذیرش و به عموم عرضه شود و این سهم نمی‌تواند در سایر بازارهای فرابورس یا بازار پایه عرضه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها