به گزارش جام جم آنلاین نادر قاضی پور در این باره گفت: «بنده و همکاران در مجلس شدیداً مخالف واردات خودروی خارجی هستیم و امیدواریم تولیدکنندگان داخلی کیفیت را به حدی برسانند که هر ایرانی به خرید تولیدات داخل رغبت داشته باشد.»
وی با اشاره به ظرفیت های سیاست اصل 44 در حوزه خودرسازی تصریح کرد؛ «دولت باید در حوزه خودروسازی حضور داشته باشد؛ یک شبه نمی توان این صنعت را واگذار کرد؛ درحالی که خصوصی سازی باید مبتنی بر افزایش اشتغال و سرمایه سازی باشد.»
قاضی پور گفت: «مجموعه های خودروسازی در دست شورای رقابت هستند ولی وزارت صنعت، معدن و تجارت از شورای رقابت تبعیت نمی کند تا در امر قیمت گذاری اقدام نماید.»
وی افزود: «وضعیت مدیریت خودروسازی باید دگرگون شود و افراد متعهد و ولایت مدار در این عرصه حاضر باشند تا به تعهدات خود عمل کنند و یقین بدانید که تحولاتی در این صنعت پدید خواهد آمد.»
محمدرضا نجفی منش (عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو) در تکمیل گفتههای قاضی پور اظهار داشت: «عدهای سعی می کنند به راحتی به سمت واردات حرکت کنند و حاضرند همه چیز را زیر پا بگذارند و اقدام به واردات کنند.»
وی گفت: «در زمان نزدیک به انتخابات دوباره بحث کاهش تعرفه خودرو خارجی و افزایش واردات مطرح است؛ در این شرایط پولی که به زحمت بدست می آید باید پای خودرو خارجی هدر رود.»
نجفی منش افزود: «مجلس باید بررسی کند و از مقامات دولتی این سوال را مطرح کند که در سال حمایت از تولید ملی چه حمایتی از خودروسازان انجام گرفته است.»
وی با بیان این که از میان برداشتن تعرفه، باعث می شود مشتری ایرانی خودرو داخلی را انتخاب کند، تصریح کرد: «هم اکنون با واقعی شدن نرخ ارز و کاهش بهره بانکی ما خودرویی را با قیمتی کمتر از خودروهای خارجی تولید و به مشتری عرضه می نماییم.»
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد