200 کشته و زخمی به دنبال وقوع دو انفجار در کراچی پاکستان

یک عامل انتحاری با منفجر کردن خود تعداد زیادی از مردم را هنگام خروج از مسجدی متعلق به شیعیان در شهر کراچی کشت، این مرگبارترین حمله طی سه سال گذشته در این شهر بوده است.
کد خبر: ۵۴۶۵۸۹
200 کشته و زخمی به دنبال وقوع دو انفجار در کراچی پاکستان

به گفته پلیس حداقل 50 تن در این انفجار کشته و 150 تن نیز زخمی شدند که در میان کشته شدگان زنان و کودکان نیز دیده می‌شوند. این انفجار همچنین خسارت سنگینی به ساختمان پنج طبقه در منطقه عباس که محل سکونت اقلیت شیعه می‌باشد، وارد ساخت.

"فیاض خان"، یکی از مقام‌های ارشد پلیس کراچی نیز گفت که اولین بمب که از راه دور کنترل می‌شد، در یک ون که در نزدیک دروازه ورودی منطقه‌ "اقراء" در کراچی پارک شده بود، منفجر شد.

این مقام مسئول افزود: پلیس‌های ویژه خنثی‌سازی بمب در حال تحقیق در خصوص علت اصلی انفجار دوم بودند.

همچنین بر اساس گزارش‌های اولیه به نظر می‌رسد که انفجار دوم توسط یک عامل انتحاری که خود را در داخل یک ساختمان مسکونی منفجر کرد رخ داده باشد.

این مقام مسئول ارشد پلیس کراچی همچنین اعلام کرد که تخمین زده می‌شود 150 کیلوگرم مواد منفجر در انفجار دوم مورد استفاده قرار گرفته باشد و همچنین افزود، این بمب حاوی مواد شیمیایی کشنده بوده چرا که پس از انفجار آتش عظیمی رخ داده است.

در پی این انفجار تعداد زیادی از خودروهای نزدیک محل، بیش از 150 مغازه و یک ساختمان دیگر به آتش کشیده شد.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این دو انفجار را بر عهده نگرفته‌اند.

همچنین آصف علی زرداری، رئیس‌جمهور و راجه پرویز اشرف، نخست‌وزیر پاکستان این دو حمله را محکوم کرده و خطاب به مقام‌های بیمارستانی پاکستان اعلام کردند تا بهترین درمان را برای افراد مجروح صورت دهند. (ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محمودی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
۰
۰
مگرجمعیت شیعه در جهان كمتر از جمعیت اسرائیل است ؟ هرساله چند هزار نفر فقط بخاطر شیعه بودن در كشورهای مختلف ترور می شوند وبه شهادت می رسند ؟ آیا وقت آن نرسیده است كه ملتها و دولتهای شیعه در جوامع مختلف بین المللی لب به اعتراض گشوده و به این هولوكاست هرساله برضد شیعیان پایان دهند و دولتهای حامی فرقه وهابیت و سلفی را تحت فشار قرار دهند ؟ چرا وزارت خارجه به سازمان حقوق بشر یا سازمان ملل شكایت نمی كند؟
صادق زاده
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
۰
۰
چرا دولت پاكستان همیشه ناظر است و هیچگاه اقدام قاطع برضد تروریستهای ضد شیعه انجام نمی دهد ؟ سازمان ملل و سازمان دیده بان حقوق بشر باید دراین قضایا مداخله كند....

نیازمندی ها