به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی گفت: با توجه به درک مشترک از وضعیت معیشتی شهروندان، شورای شهر و شهرداری تهران با همدلی کامل بنا را بر این گذاشتند که نرخ کرایهها پایینتر از نرخ رسمی تورم باشد.
وی با تأکید بر این که هم شورای شهر و هم شهرداری تهران بر این نکته تأکید دارند که مردم فشار اقتصادی کمتری متحمل شوند، افزود: این دو مجموعه بر این نکته اتفاق نظر دارند که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، مردم حداقل در زمینه نرخ کرایهها کمتر دچار زحمت شوند.
معاون شهردار تهران با اشاره به این که بر این اساس نرخ بلیت مترو و بلیت اتوبوس در سال 92 به طور متوسط حدود 20 درصد افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: افزایش نرخ کرایههای حمل و نقل عمومی در مجموع زیر نرخ رسمی تورمی است که از سوی بانک مرکزی اعلام شده است.
وی با بیان این که هزینههای بهرهبرداری و نگهداری از شبکه مترو و ناوگان اتوبوسرانی روز به روز بیشتر میشود، افزود: با این وجود و به رغم عدم پرداخت اعتبارات قانونی حمل و نقل عمومی، سعی کردهایم تا بخش اعظم هزینههای این دو بخش را از منابع شهرداری تهران تأمین کنیم.
تشکری هاشمی با ذکر این نکته که البته شرایط رانندگان تاکسی متفاوت است چرا که رانندهها مالک وسیله نقلیه خود میباشند، اظهارداشت: صد در صد مخارج تاکسی را رانندگان آنها میپردازند که هیچ یارانهای از این بابت دریافت نمیکنند و از این رو تاکسیرانان باید مورد حمایت قرار گیرند.
معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: در شرایطی که نرخ واقعی تورم مردم را با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه کرده، برای مدیریت شهری تهران حفظ آرامش و رفاه شهروندان در اولویت قرار دارد و بر این اساس نرخ کرایهها را زیر نرخ رسمی تورم سال 92 در نظر گرفتهایم.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
ابراهیم قاسمپور در گفتوگو با جامجم مطرح کرد؛
ضرورت اصلاح سهمیههای کنکور در گفتوگوی «جامجم»با دبیر کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت