در گفت وگو با جام جم آنلاین مطرح شد

حضور حداکثری همراه با انتخاب فرد اصلح

وزیر اطلاعات تاکید کرد:

برخورد قاطع با فتنه گران احتمالی انتخابات

وزیر اطلاعات گفت: یکی از مهمترین وجوه تبلور حماسه سیاسی، معطوف به انتخابات ریاست جمهوری است که همه وظیفه داریم زمینه برگزاری شکوهمند آن را فراهم کنیم. در این زمینه این احتمال وجود دارد که از خارج از کشور، سازمان های اطلاعاتی، گروه ها و جریان های خاص اقدام به ایجاد مشکلاتی کنند؛ که در این صورت با برخورد قاطع مواجه خواهند شد.
کد خبر: ۵۵۲۸۳۶
برخورد قاطع با فتنه گران احتمالی انتخابات

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی پس از بازگشت از سفر به عراق گفت: وزارت اطلاعات با استفاده از تجربیاتی که به ویژه در فتنه 88 به دست آورده، خود را مهیا کرده است تا راه هرگونه فتنه گری از خارج کشور و روند تاثیر گذاری آنها را سد کند.

وزیر اطلاعات همچنین تصریح کرد: وزارت اطلاعات همه تلاش خود را برای حفظ امنیت این انتخابات به کار خواهد بست و به برگزاری انتخابات با شکوه و همراهی مسئولان ذی ربط در خلق حماسه مهم سیاسی کمک خواهد کرد.

وی در تشریح اهداف سفر به این کشور با بیان این که این سفر، به دعوت مسئولان عراقی صورت گرفت ؛ تعامل همه جانبه دو کشور ایران و عراق را یادآور شد و افزود: توسعه همکاری های اطلاعاتی و امنیتی و درخواست طرف عراقی برای استفاده از تجربیات کشورمان و همکاری دوجانبه در مقابله با گروه های تروریستی از اهداف این سفر بود.

وی درباره آینده روابط امنیتی دو کشور گفت: از ابتدای تشکیل دولت با رای مردم روابط بین دو کشور رو به افزایش بوده است و در امور امنیتی و دفاع از مردم دو کشور و ایجاد امنیت با توجه به منافع مشترک که دو طرف در این زمینه داشتند، پیش بینی می شود روابط در آینده بهتر شود.

وزیر اطلاعات در تحلیل اوضاع سیاسی داخلی عراق گفت: عراق دوره جدیدی را تجربه می کند، دوره ای که همه طیف های عراقی در حاکمیت حضور و نقش فعال دارند. در این دوره، با مشارکت همه طیف های اعم از شیعه ، سنی ، کرد ، ترکمن ، مسیحی و دیگر طوایف در ابعاد مختلف آن به ویژه در دستگاه قانون گذاری و اجرایی شکل گرفته است و به مرور با بالا رفتن ظرفیت طرف های مختلف شاهد توسعه مشارکت همگانی در این کشور خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین مصلحی با اشاره به توجه نظام سلطه به گروه های تروریستی و تقویت آن ها در برخی کشورهای منطقه؛ اضافه کرد: شکل گیری بیداری اسلامی در جهان اسلام، باعث شده است تا دشمن به هر نحو ممکن به فکر مقابله با این حرکت باشد و یکی از حربه های دشمن، برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام، سرمایه گذاری روی گروه های تروریستی است.

وی در ادامه افزود: به همین دلیل، امروز جهان اسلام شاهد این پدیده شوم است که طراحی و نقش پشت صحنه به دست ماموران سرویس های اطلاعاتی نظام سلطه مشهود است و مستندات محکم و غیر قابل انکار در این زمینه نیز وجود دارد.

وزیر اطلاعات با تاکید بر این که اختلافات، تنش ها و کشمکش ها بین طیف های مختلف در این کشورها با پدیده تروریسم ماهیت متفاوتی دارد، اضافه کرد: طراحان اقدامات تروریستی از اختلاف موجود به عنوان ظرفیتی برای پیاده کردن برنامه های تروریستی استفاده می کنند.

وی گفت: در عراق هم طیف های مختلف عراقی اعم از شیعه و سنی، کرد و عرب و دیگر مذاهب و قومیت ها از پدیده تروریسم خسارت دیده و تلفات داشته اند، بنابراین با وجود اختلاف نظرها در مسائل مختلف حکومتی در مقابله با این پدیده شوم متحد و هم نظر هستند.

وزیر اطلاعات خاطر نشان کرد: با خروج نیروهای اشغالگر از عراق شاهد بهبود نسبی شرایط امنیتی عراق هستیم و انفجارهایی که بعضاً در عراق به وقوع می پیوندد ناشی از یأس و سرخوردگی جریانات وابسته به استکبار و ناکام ماندن آنها در رسیدن به اهداف شان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها