علی نیکزاد، ظهر پنچشنبه در آئین بهرهبرداری از پروژههای راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار کرد: بیش از ۵۰ میلیون مسافر با اجرایی شدن دو پروژه قطار سریع و سیر مشهد، تهران و برقی کردن قطار مشهد، تهران به پایتخت معنوی تردد می کنند.
وی در خصوص برقی کردن قطار مشهد ـ تهران ادامه داد: درگذشته برخی مشکلات فنی موجب شد این پروژه به تاخیر بیفتد اما اکنون با استفاده از مشاوران خارجی کار دنبال شده است.
نیکزاد یادآور شد: با برقی کردن قطار مشهد، تهران ظرف سه تا چهار ساعت به مشهد تحول عظیمی در حوزههای مختلف اقتصادی اتفاق می افتد.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بدون ارتباطات پیشرفت، امنیت و توسعه اتفاق نمی افتد، افزود: افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد ناخالص ملی بدون ارتباطات ممکن نیست.
وی با اشاره به مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های راه و شهرسازی، تصریح کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی با مشارکت در پروژه های راه و شهرسازی اطمینان داشته باشند که سود بالایی را دریافت خواهند کرد زیرا سود سرمایهگذاری در پروژهها قطعا بالاتر از سود سپردههای بانک مرکزی و بانکهای دولتی است.
وزیر راه و شهرسازی در خصوص برقی کردن راه آهن تهران، مشهد، عنوان کرد: یکی از اقدامات حائز اهمیت در این استان برقی کردن راهآهن تهران ـ مشهد بود چرا که با برقی کردن این خط ریلی سرعت به نزدیک 200 کیلومتر در ساعت میرسد.
وی از مذاکره با آستان قدس برای راه اندازی راه آهن گرگان، گنبد خبر داد و گفت: به زودی شاهد وصل شدن راهآهن شمال به مشهد هستیم.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد