درخواست تکراری آمریکا برای مذاکره با ایران

موضوع مذاکره صرف نظر کردن تهران از برنامه هسته‌ای

پس از روی کار آمدن دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران علیرغم شعارهای آمریکایی‌ها مبنی بر حل اختلافات با ایران، تحریم‌های تازه و شدیدتری علیه کشورمان تصویب شد اما از سوی دیگر واشنگتن ابراز تمایل می‌کند تا با تهران دوجانبه یا چند جانبه گفت‌وگو کند.
کد خبر: ۵۸۶۱۰۳
موضوع مذاکره صرف نظر کردن تهران از برنامه هسته‌ای

به گزارش جام جم آنلاین در تازه‌ترین اظهار نظر اعلام شده از سوی مقامات کاخ سفید دبیر مطبوعاتی رئیس جمهوری آمریکا از آمادگی واشنگتن برای مذاکرات دو جانبه و چند جانبه با ایران خبر داده است.

خبرگزاری نووستی به نقل از فیلیپ جی کارنی، نوشت که وی روز دوشنبه در نشست خبری در واشنگتن با اشاره به مراسم تحلیف حسن روحانی، رئیس‌جمهوری جدید ایران که در روز یکشنبه انجام شد، گفت: ما برای مذاکره با ایران هم در قالب گروه 1+5 و هم در سطح دو جانبه آماده هستیم.

آمریکا که همواره با مطرح کردن موضوع گفت‌وگوهای مستقیم با ایران سعی دارد خود نظرات خود را اجرا و تحمیل کند این بار هم از سوی کارنی این موضع آمریکا را تکرار کرد که موضوع مذاکرات باید صرفنظر کردن ایران از برنامه هسته‌‌ای باشد.

وی با ادعای منزوی بودن ایران گفت که چنین مذاکراتی می‌تواند کشوری را که تحریم‌های سازمان ملل و آمریکا علیه آن اعمال شده، از حالت انزوا خارج سازد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در سخنانشان در باره ادعای مذاکرات مستقیم آمریکا با ایران گفته‌اند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

در همین زمینه گری سیک کارشناس سرشناس آمریکایی در امور ایران، اقدام روز چهارشنبه گذشته مجلس نمایندگان آمریکا در تشدید تحریم‌های ضد ایرانی را دلیل محکمی دانست که بی‌اعتمادی‌های تهران به واشنگتن را تقویت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
۰
۰
برو به جهنم

نیازمندی ها