در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
همین اتفاق نشان میدهد تلویزیون رسانهای است که تاثیری همه گیر بر اعضای یک جامعه دارد و هر چه را که رسانه ملی به عنوان برنامه پخش کند بر طرز فکر مردم و شکلگیری ذائقهشان اثرگذاری خواهد داشت.
این روزها لابهلای پیامهای بازرگانی که هر شب از تلویزیون پخش میشود، در کنار انواع آگهیهای بازرگانی بانکها و محصولات خوراکی، تبلیغ نوعی خوراک معنوی یعنی یک کتاب نفیس هنرهای تجسمی و یک تئاتر را میبینیم که برای برخی مردم میان آن همه آگهیهای جورواجور، کمی عجیب هم به نظر میرسد، چرا که این تبلیغها برای مردم جدید بوده و توجه آنها را به خود جلب کرده است.
همین اتفاق کوچک نشان میدهد اگر میزان مطالعه در جامعه ما با میزان آرمانی و ایدهآل فاصله دارد یا اگر مردم ما چندان مخاطب تئاتر نیستند و این هنر مهجور مانده است، میتوان برای دعوت از آنها به سمت کتابخوانی و خرید کتاب یا تماشای تئاتر از رسانه ملی کمک گرفت و با تبلیغ در رسانه ملی برای این امور نیز فرهنگسازی کرد، که البته قطعا به تمهیداتی هم از سوی صداوسیما و مدیران فرهنگی و هم هنرمندان نیاز دارد.
وقتی تبلیغهای تلویزیونی میتواند در محبوبیت یک کالا یا فیلمهای سینمایی و خدمات تلفنهای همراه تاثیرگذار باشد، این توان را دارد که با یک برنامهریزی مناسب فضایی را برای فروش گیشه تئاتر و کتاب و آثار تجسمی هم فراهم کند و مرهمی بر زخمهای اقتصاد فرهنگی نابسامان هنر در کشورمان باشد، قطعا این تبلیغها میتواند با تاثیرگذاری بالایی که دارد به کمک فعالیتهای هنری و فرهنگی در جامعه آمده و مشکلات بسیاری را در این عرصه حل کند.
زینب مرتضاییفرد - گروه فرهنگ و هنر
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در گفتگوی تفصیلی با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفت و گوی اختصاصی «جامجم» با سید ابراهیم محمد الدیلمی، سفیر یمن در تهران تشریح شد