نشست بررسی ادبیات اردوگاهی عصر روز شنبه با حضور جهانگیر خسروشاهی و مرتضی سرهنگی در سرای داستان بنیاد ادبیات داستانی برگزار شد.
به گزارش ایبنا، در این نشست ابتدا سرهنگی ادبیات اردوگاهی را ادبیاتی مرکب دانست و گفت: در ادبیات اسیران جنگی، ما هر دو چهره سرباز را میبینیم. در نخستین وجه با چهره سربازی شجاع در میدان نبرد و در وجه دیگر، با چهره انسانی بیدفاع که دیگر سرباز نیست و نیازمند کمک است، روبهرو هستیم. این پژوهشگر، ادبیات اسارت را انسانیترین وجه جنگ دانست و گفت: اسیران دیگر کشورها هم میخواهند بدانند که افرادی مثل خودشان در اوضاع سخت اسارت چگونه تاب آوردهاند. آثاری در این زمینه در دنیا بسیار پرمخاطب است.
وی در ادامه از راهاندازی دفتر دیگری در حوزه هنری خبرداد و گفت: در سال 1367 با پایان جنگ تحمیلی، دفتر ادبیات و هنر مقاومت تاسیس شد. چند سال بعد دفتر ادبیات و هنر انقلاب اسلامی شکل گرفت و اکنون با توجه به نیازی که احساس میشود، دفتری با عنوان دفتر ادبیات اسیران جنگی ایران و عراق در آستانه تاسیس است که با محوریت پژوهشی فعالیت خواهد کرد. منابع بسیاری در این زمینه وجود دارد که نیازمند مطالعه است.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با سرپرست اداره کل روابطعمومی و امور بینالملل سازمان نظام پزشکی کشور مطرح شد
فرزاد آشوبی در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد