نخست وزیر سوریه :

نشانه های پیروزی ارتش پدیدار شده است

نخست وزیر سوریه در دیدار با هیئتی از وکلای اردنی تأکید کرد پیروزی ارتش و ملت سوریه بر تروریست ها نزدیک است و نشانه‌های آن نیز پدیدار شده است.
کد خبر: ۶۱۴۴۳۱
نشانه های پیروزی ارتش پدیدار شده است

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، وائل حلقی بر اهمیت فعال سازی نقش سازمانها و اتحادیه های حقوقی و قانونی عربی در محافل قضایی بین المللی و دفاع از مسائل عربی و تعقیب و مجازات جنایتکاران اعم از اشخاص یا سازمانها یا کشورها که علیه اعراب مرتکب جنایت می شوند تأکید کرد.

حلقی از روشنفکران ، وکلا و اتحادیه ها خواست جنبه‌های حقوقی حمله به سوریه را بررسی و آن را برای افکار عمومی و سازمانهای بین المللی تبیین کنند.

وی گفت: آنچه برای ملت سوریه با توجه به این بحران اتفاق افتاده است در ابعاد انسانی ، اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی خارج از همه چارچوبهای حقوقی و غیر حقوقی بوده است.

وی افزود مسئولیت کانون وکلای سوریه و اتحادیه وکلای عرب آن است که درباره موارد نقض صورت گرفته علیه ملت سوریه مانند نقض حقوق بشر و سرقت اموال کشور سوریه روشنگری حقوقی کنند.

نخست وزیر سوریه با بیان اینکه اموال زیادی در سوریه به سرقت رفته است و ثروت راهبردی کشور سوریه یعنی نفت سرقت می شود گفت حمله به سوریه در واقع حمله به منطقه عربی و همه انسانیت و به ویژه هویت قومیتی و اندیشه عربیت است.

حلقی افزود: خشونت و تروریسم سازمان یافته تشویق و از گروههای تروریستی تکفیری برای خوش خدمتی به منافع آمریکا و صهیونیستها در منطقه ترغیب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: همه کسانی که در این جنگ سهیم بودند و در محاصره ظالمانه اقتصادی علیه ملت سوریه دست دارند و باعث شدند مزدوران از سراسر جهان به سوریه گسیل شوند و آنها را تأمین مالی و تسلیحاتی کردند و برای آنان فضای مناسب فراهم آوردند تا مقدرات ملت سوریه و مواهب و ثروتهای آن از جمله آثار و نشانه‌های تاریخی سوریها را به سرقت ببرند ، باید تعقیب و مجازات شوند.

نخست وزیر سوریه گفت: باید از آن دسته از رسانه‌هایی که با تحریک به خشونت و قتل در ریختن خون سوریها شرکت دارند شکایت شود.

وی همچنین درباره جنگ جهانی نظامی ، اقتصادی ، سیاسی ، امنیتی ، رسانه ای و فرهنگی علیه سوریه و تخریب زیرساختهای خدماتی ، حمله به تأسیسات صنعتی ، خطوط نفت و گاز ، نیروگاههای برق ، حمله به بیمارستانها ، سیلوها ، نانوانی ها ، شبکه های تلفن ، حمله به دارایی های دولتی و خصوصی ، ترور متخصصان  و محاصره ظالمانه سوریه توضیح داد.

حلقی تأکید کرد سوریه به لطف انسجام و یکپارچگی ملت و ارتش به زودی پیروزی خواهد شد و نشانه های پیروزی نیز با موفقیتهای روزافزون و گسترش امنیت و ثبات در خاک سوریه و موفقیت دولت در چاره اندیشی برای وضع اقتصادی و پرداخت غرامت به آسیب دیدگان ،ظاهر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها