ساسان قربانی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: تحریمهای خارجی و محدودیت در نقل و انتقال پول کاهش صادرات قطعه را به دنبال داشت.
وی با بیان اینکه به طور معمول ابتدا باید خودرو و سپس قطعات آن صادر شود، خاطرنشان کرد: با خودروهای موجود ورود به بازارهای جهانی سخت است زیرا این خودروها طراحیشان به روز نبوده و بازار صادراتی چندانی ندارند.
دبیر انجمن قطعهسازان ایران ادامه داد: برای حل این مشکل خودروسازان باید تنوع خودروهای تولیدی را افزایش دهند. البته در دو خودروساز بزرگ کشور برنامههایی در این زمینه در دست اجراست.
وی افزود: افزودن بر آن با لغو تحریمهای خارجی قطعهسازان میتوانند با شرکتهای خارجی مشارکت کرده و قطعات مورد نیاز خودروهای خارجی را نیز تولید کنند.
قربانی با بیان اینکه قطعهسازان میتوانند با لغو تحریم به شبکه تامین خودروسازان خارجی بپیوندند، تصریح کرد: بنابراین با توجه به دورنمای مثبت مذاکرات به نظر میرسد که با کاهش تحریمها صادرات قطعه نیز بتدریج افزایش یابد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
علی اصغر هادیزاده، رئیس انجمن دوومیدانی فدراسیون جانبازان و توانیابان در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد