دبیر برگزاری مسابقات سازمان اوقاف:

مسابقات قرآنی امسال میوه تلاش سال های اخیر بود

شیراز از امروز میزبان برترین قاریان و حافظان قرآن کریم می‌شود

آغاز رقابت در مهم‌ترین رویداد قرآنی کشور

سی و ششمین دوره مسابقات کشوری حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم از امروز در شیراز و در جوار آرامگاه لسان الغیب گشایش می‌یابد.
کد خبر: ۶۴۷۹۴۶

به گزارش جام‌جم، این مسابقات قدیمی‌ترین و مهم‌ترین مسابقات قرآنی کشور محسوب می‌شود که از سال 1360 تاکنون در حال برگزاری است و در این دوره یک میلیون و 300 هزار نفر در مقاطع و رشته‌های مختلف در این مسابقات شرکت کردند که سرانجام از میان آنها 374 نفر از چهره‌های قرآنی برگزیده کشور از امروز در شیراز به رقابت می‌پردازند و نفرات برتر به مسابقات بین‌المللی به عنوان نمایندگان ایران راه می‌یابند.

ولی یاراحمدی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفت‌وگو با جام‌جم به تشریح ویژگی‌های این دوره از مسابقات پرداخت و گفت: این دوره با رویکرد ویژه به منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در برگزاری هر چه باشکوه‌تر آن و مردمی کردن و توجه به مفاهیم قرآنی و تکریم قهرمانان قرآنی برگزار خواهد شد.

حضور پر رنگ بانوان

توجه ویژه به مسابقات قرآنی بانوان از دیگر ویژگی‌های این دوره از مسابقات قرآن است که یاراحمدی درباره آن توضیح داد: از آنجا که نیمی از جامعه قرآنی ما را بانوان تشکیل می‌دهند، در این دوره به این گروه توجه ویژه‌ای شده است. شش غرفه در قالب نمایشگاه‌های قرآنی نیز در ایام برگزاری سی و ششمین دوره از مسابقات قرآن کریم به بانوان اختصاص می‌یابد. او افزود: 24 کارگاه آموزشی در حاشیه این مسابقات ویژه بانوان برگزار می‌شود و 35 محفل انس با قرآن هم با حضور ده بانوی ممتاز قرآنی کشور در نظر گرفته شده است. برپایی 150 محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته‌ای از کشورهای مصر، عراق و ایران از دیگر برنامه‌هایی است که یاراحمدی به آنها اشاره کرد.

تسهیلات ویژه برای برگزیدگان

رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری قرآن به بنیاد ملی نخبگان خبر داد و گفت: این افراد به عنوان نخبه معرفی خواهند شد و حمایت‌های معنوی و مالی از نفرات برتر مسابقات قرآنی کشوری و بین‌المللی به طور شایسته صورت می‌گیرد، از جمله براساس مصوبه شورای فرهنگ قرآنی، نفرات برتر مسابقات قرآن امکان تحصیل رایگان را در دانشگاه به دست می‌آورند. سال گذشته فقط حافظان کل قرآن چنین امکانی را داشتند، اما امسال قاریان ممتاز نیز از این امکان برخوردار می‌‌شوند.

این مسابقات به مدت شش روز ادامه خواهد داشت و روز سه‌شنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مجلس شورای اسلامی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها