باید توجه داشت از شاخصههای موردنظر در مفهوم اقتصاد مقاومتی، مصرف کالاهای داخلی است. دلبستگی به تولید بیگانه آفتی است که ریشه در بیاعتمادی به تولید داخلی دارد و نوعی بیگانهپرستی تلقی میشود.
مفهوم جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی، بسیج همگانی را میطلبد تا هم در تولید و مصرف کالای داخلی سیاستهای لازم اعمال و هم امکان رقابت بهتر فراهم شود؛ بویژه اینکه استفاده از کالاهای داخلی، فرهنگسازی و از سوی افکارعمومی، تشویق و ترغیب شود.
امروزه متاسفانه گردش اطلاعات و اثرگذاری تبلیغات تاحدی موجب اقبال عمومی به سوی کالاهای خارجی شده است.
تهاجم تبلیغاتی به مصرفگرایی آن هم در زمینه کالاهای وارداتی منجر میشود؛ کالاهایی که گاه به صورت غیرمستقیم و قاچاق به مبادی ورودی کشور راه مییابد و تعادل و توازن تولید داخلی را کاهش میدهد و استفاده از ظرفیتهای موجود را در کارآمدی تولید، با ناکامی مواجه میکند.
ما موظفیم برای تحقق اقتصاد مقاومتی و تشویق بهتولید و مصرف داخلی و ملی، با برنامه ریزی های دقیق و طراحیهای منسجم مبتنی بر اطلاعات صحیح، توانمندی خود را در برابر آرایش کاذب دشمن به منصه ظهور برسانیم و این میسر نمیشود مگر در سایه حمایت از تولیدکنندگان.
محمد خامهیار - جامجم
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتوگوی «جامجم» با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران مطرح شد
دکتر امیدعلی مسعودی، استاد ارتباطات در گفتوگو با «جامجم» عنوان کرد
گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با علیرضا نصیری، قهرمان جوانان جهان
سفیر سابق ایران در پاکستان در گفتوگو با «جامجم» تشریح کرد