در طراحی این خودرو از اصول طراحی هواپیما الهامگرفته شده است. از آنجا که وزن، عامل بسیار حساسی در طراحی هواپیماست، هیوندای در طراحی خودروی جدید خود توجه ویژهای به این مساله کرده است. اینترادو بسیار سبک بوده و در طراحی آن توجه ویژهای به اصول آیرودینامیک و رانندگی آسان شده است. بدنه فوق سبک فولادی این خودرو روی ساختار فیبر کربنی آن قرار گرفته است.
هیوندای برای سبکترکردن بدنه، بسیاری از جزئیات و تزئینات موجود روی بدنه خارجی خود را حذف و بیشتر روی ساختار اصلی تمرکز کرده است و در واقع بیشتر به موارد اساسیتر روی بدنه پرداخته شده و موارد کم ارزش به کلی حذف شده است.
طراحی داخلی این خودرو نیز بسیار مینیمالیستی است. از نظر طراحان اینترادو، این سادگی برای نسل جوان جذابتر است. استفاده از رنگ تیره مربوط به فیبر کربنی و نیز رنگ نارنجی سبب ایجاد نوعی حس هیجان و سرزندگی برای راننده و سرنشینان میشود.
هیوندای هنوز جزئیات چندانی در مورد موتور این خودرو منتشر نکرده است، اما ما حداقل میدانیم
اینترادو با یک باتری 36 کیلووات ساعتی لیتیوم - یونی میتواند با هر بار شارژشدن مخزن هیدروژن خود، مسافت 600 کیلومتر را بپیماید. این موتور هیدروژنی هیچگونه آلودگی زیستمحیطی نداشته و فقط آب تولید میکند. مخزن هیدروژن این خودرو در عرض چند دقیقه پر میشود.
وزن کم و موتور هیدروژنی این خودرو از مهمترین ویژگیهای آن است که باعث چالاکی در حرکت و راحتی راننده و سرنشینان میشود.
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد