به گزارش خبرگزاری تسنیم، این روزها در حالی از سوی شرکت های خودرو ساز اخباری مبنی بر رشد حجم تولیدات به گوش میرسد که بازار همچنان با کمبود عرضه خودرو روبه رو و این امر نقش به سزایی را در افزایش قیمت انواع خودروهای داخلی داشته است.
هفته گذشته دو شرکت بزرگ خودروساز با انتشار اخباری اعلام کردند که تولید خودروی سواری در یک ماه و نیم گذشته در دو شرکت ایران خودرو و سایپا از مرز 100 هزار گذشت اما شواهد بازار خلاف این صحبت ها را نشان میدهد به نحوی که فروشندگان خودرو معتقدند هر ساله خودروسازان با نزدیک شدن به افزایش قیمت محصولات خود عرضه خودرو را در بازار محدود کرده و این امر افزایش قیمتها را دنبال داشته است.
محمدی یکی از فروشندگان خودرو در رابطه با حال و هوایی این روزهای بازار خرید و فروش خودرو میگوید: قیمت خودروهای وارداتی به واسطه افزایش 10 درصدی قیمت دلار و البته 15 درصدی تعرفه واردات خودروهای 2001 تا 2500 سی سی با افزایش قیمت مواجه شده است .
وی در خصوص قیمت خودروهای داخلی نیز با اشاره به اینکه خودروسازان عرضه محصولات خود را در بازار محدود کرده اند، تصریح کرد: هم اکنون خودروهای پژو 206 ، ال 90 و انواع پراید در سطح بازار کم شده است و این امر افزایش قیمتها را به دنبال داشته است.
این فروشنده خودرو اضافه کرد: البته با وجود آنکه در دو ماه اخیر پیش فروشهای عادی و فوری از سوی خودروسازان صورت گرفته است اما باید بگویم این فروش ها فقط در کاغذ بوده و خودرویی به بازار عرضه نشده است.
فروشنده دیگری در بازار خودرو با گلایه از اینکه در فروش های شرکت های خودروساز فقط وابستگان و منتسبین به شرکتهای خودروساز که اجرت هایی را پرداخت کرده اند موفق به ثبت در سایت فروش می شوند، گفت: خودروی صفر را در بازار به سختی می توان به صورت مستقیم از شرکت های خودروساز دریافت کرد و حتی در فروش های فوری 30 روزه هم بی عهدی هایی انجام و خودرو 70 تا 90 روزه به مشتری تحویل داده میشود.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد