سید جعفر تشکری هاشمی با اعلام این که نخستین محموله پله برقی های مترو وارد تهران شده و به زودی نسبت به نصب آن در ایستگاه های مترو اقدام می شود، گفت: این محموله شامل 15 دستگاه پله برقی است و محموله بعدی نیز سفارش داده شده که با ورود آن به تهران مشکل پله برقی در تمامی ایستگاه های مترو رفع می شود.
تشکری هاشمی افزود: علاوه بر این، نسبت به توزیع کارتهای یکساله مترو که اعتبار آنها متناسب با میانگین سفر شهروندان پیش بینی شده نیز اقدام شده و البته این کارت ها دو تا سه برابر کارت های مبلغ دار برای مسافران مترو مقرون به صرفهتر است.
سوء استفاده از کارت مترو
وی با اعلام این که در گذشته کارتهای یک ساله مترو تا 60 بار در روز نیز مورد استفاده قرار می گرفت، در صورتی که یک نفر در یک روز هرگز نمی تواند 60 بار از مترو استفاده کند و این موضوع معنایی جز سوء استفاده از این کارت ها نداشت، تأکید کرد: به همین دلیل تلاش کردیم تا با به کارگیری سیستم جدید و اعمال نظام کنترلی از این سوء استفاده آشکار جلوگیری کنیم.
معاون شهردار تهران با اشاره به این که استفاده سوء از کارت های یک ساله مترو، با توجه به این که مدیریت شهری یارانه سنگینی بابت سفر شهروندان با مترو و به ویژه برای کارت های مذکور پرداخت می کند به هیچ وجه قابل قبول نیست، اظهار کرد: استفاده نا محدود از کارت های یک ساله مترو بار مالی سنگینی را به مدیریت شهری و در نتیجه به شهروندان تحمیل می کند.
تشکری هاشمی با بیان این که بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، شهرداری تهران مجاز است کارت ویژه ای برای دانش آموزان و دانشجویان با تخفیف 50 درصد در نظر بگیرد، تصریح کرد: به موجب این مصوبه کارت ویژه دیگری نیز برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی با تخفیف 50 درصد در نظر گرفته شده است.
وی با تأکید بر این که تحقق مصوبه مذکور نیازمند هماهنگی با کمیته امداد، سازمان بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران از یک طرف و وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم از طرف دیگر است، اضافه کرد: با وجود این که اختصاص یارانه مضاعف به بخش عظیمی از مسافران مترو از جمله دانش آموزان، دانشجویان و اقشار آسیب پذیر و نیازمند، هزینه سنگینی برای مدیریت شهری در بر دارد اما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا مصوبه شورای محترم اسلامی شهر تهران به صورت دقیق محقق شود.
مدیریت جهادی
معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که اداره حمل و نقل و ترافیک کلان شهر تهران نیازمند مدیریت جهادی است، اظهار کرد: مدیریت جهادی یعنی مجاهدت، کار و تلاش خالصانه برای مردم در راه خدا و البته مدیریت جهادی بر فرهنگ جهادی تکیه داشته و در سایه فرهنگ جهادی معنا و مفهوم پیدا می کند و در واقع تحت تأثیر آن قرار دارد.
باید شهری در طراز نظام اسلامی بسازیم
تشکری هاشمی با بیان این که خود را موظف و مکلف به خدمت صادقانه به مردم می دانیم و همان طور که دیروز در جبهه های دفاع مقدس می جنگیدیم، امروز در عرصه های خدمت مقدس به شهروندان مشغول به فعالیت هستیم، تصریح کرد: با عقلانیت در اداره امور و با تأسی از مدیریت جهادی، باید شهری در طراز پایتخت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسازیم.
وی در پایان با تأکید بر این که در مدیریت جهادی ضمن تکیه بر علم، با ابتکار، خلاقیت، نوآوری، خودباوری و نتیجه مداری و با مشارکت خود مردم در مسیر خرد جمعی به سمت هدفی مشترک حرکت می کنیم، خاطرنشان کرد: در فرهنگ جهادی، ضمن برنامه محوری و شایسته سالاری، با اعتقاد و توکل به خدا و با اعتماد و مشارکت مردم، در مسیر خدمات رسانی گام بر می داریم. (ایسنا)
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد