سید علی رضوی با بیان این مطلب اظهار کرد: متاسفانه با وجود اینکه روز به روز بر تعداد موتورسیکلتها افزوده می شود و به دنبال آن معضلات پایتخت نیز گسترش مییابد اما این وسایل نقلیه همچنان لجام گسیخته در شهر تردد دارند و اکثر راکبان موتورسیکلت ها خود را ملزم به رعایت قوانین و مقررات نمی دانند.
وی ادامه داد: براساس قانون موتورسیکلتها نیز باید مانند سایر وسایل نقلیه معاینه فنی شوند اما میزان مراجعه آنان به مراکز معاینه فنی در حد صفر است.
مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران تصریح کرد: براساس آمار 25 درصد آلودگی هوای تهران ناشی از تردد موتورسیکلتها در شهر است و همچنین این وسایل نقلیه سهم زیادی در آلودگی صوتی پایتخت دارند با این وجود دارندگان موتورسیکلت خود را ملزم به دریافت برگه معاینه فنی نمی دانند و تعداد بسیار کم مراجعات نیز مربوط به موتورسیکلتهای وابسته به شهرداری تهران و اکثرا پیک بادپا است.
وی با بیان اینکه میزان مراجعات خودروهای دولتی به مراکز معاینه فنی نیز بسیار کم و غیر قابل قبول است گفت: روزانه تعداد زیادی از خودروهای دولتی در سطح شهر تردد دارند که امیدواریم با همکاری مسئولان و در راستای حل معضل آلودگی هوا و صدای پایتخت مشکل عدم مارجعه این خودروها به مراکز معاینه فنی رفع شود. (مهر)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد