اعترافات تکان دهنده یک تروریست

یکی از سرکردگان گروههای تروریستی در سوریه در اعترافات خود از حمایت عربستان از گروه مسلح جبهه النصره و ارتباط با شیوخ تندروی سلفی و وهابی نظیر یوسف قرضاوی و محمد العریفی و افسران آمریکایی و انگلیسی پرده برداشت.
کد خبر: ۶۸۷۵۰۰
اعترافات تکان دهنده یک تروریست

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، باهر عبدالکریم الویس تروریست سوری که اخیرا در سوریه بازداشت شد، اعتراف کرده است که عربستان اصلی ترین حامی گروه تروریستی جبهه النصره به شمار می رود. این گفته دلیلی دیگر بر دست داشتن رژیم سعودی، رژیم اسرائیل، قطر، انگلیس و آمریکا در بحران بیش از سه ساله سوریه است.

الویس در اعترافات خود که تلویزیون ملی سوریه دیشب آن را پخش کرد، گفت: من جذب گروهی که عقاید "جهادی" را تبلیغ می کرد، شدم. این گروه با یوسف قرضاوی، محمد العریفی، عائض القرنی و افسران و شخصیت های عربستانی، قطری، آمریکایی و انگلیسی در ارتباط بود.

وی افزود: افسران و شخصیت های عربستانی، قطری، آمریکایی و انگلیسی با من تلفنی تماس می گرفتند و من جزئیات تماس های تلفنی را به اطلاع " شیخ مظهر" سرکرده گروه خودم می رساندم که احمد الشمری و احمد خالد العنزی از عربستان، خالد الکواری از قطر و چند افسر خارجی دیگر، بیل گریستون از انگلیس و آلن جانسون از آمریکا جزء این افسران و شخصیت ها بودند و حتی یک بار متوجه مکالمه تلفنی شیخ مظهر و شخصیتی اسرائیلی به نام اسحاق مودی شدم.

این تروریست تصریح کرد: شیخ مظهر مرا به یک پایگاه آموزش نظامی در شهر الشحیل استان دیر الزور منتقل کرد که این پایگاه، اصلی ترین پایگاه جبهه النصره است و در این پایگاه، خودروهای بمب گذاری شده و تسلیحات ضد هوایی، سلاح وجود داشت و اتباع مسلح عربی و غربی مستقر بودند.

وی افزود: پس از اینکه محمد العریفی فتوای جهاد نکاح را صادر کرد، دختران و زنان زیادی از کشورهای مختلف خصوصاً تونس به سوریه فرستاده شدند.

مخالفت نتانیاهو با همکاری آمریکا و ایران

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به شدت با همکاری آمریکا با ایران بر بحران عراق مخالفت کرد.

ان بی سی نیوز نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به شدت با همکاری آمریکا با ایران بر بحران عراق مخالفت کرد.

وی اضافه کرد: اگر آمریکا با ایران همکاری کند توانایی هسته ای شان تقویت می شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیان داشت: امریکا باید سعی کند که ایران و شورشیان سنی را ضعیف کند.

شوق زنان ایرانی برای آرایش

مقایسه استفاده از آرایش بین زنان ایرانی و خارجی، میزان مصرف مواد آرایشی در کشور و همچنین بازار چندصد میلیون دلاری این تجارت آمیخته با قاچاق در ایران، موضوعات اصلی یک گزارش رادیو فرانسه است.

مصرف سه برابری ریمل بین زنان ایرانی نسبت به فرانسوی، آرایش زنان در ایران پیشگام تر از کشورهای غربی و آرایش کردن حتی با بیماری و پس از بیدار شدن از خواب، بخشی از توصیف های یک رسانه غربی در باره فرهنگ آرایشی زنان ایرانی است.

به گزارش ایرنا، رادیو فرانسه با بیان اینکه مصرف لوازم آرایشی در ایران بسیار زیاد است، گزارش داد: 38 میلیون زن ایرانی از 77 میلیون نفر جمعیت این کشور، سبب شکل گیری دومین بازار لوازم آرایش در خاورمیانه و هفتمین بازار این عرصه در جهان شده اند.

بخش فارسی این رادیو به نقل از خبرگزاری فرانسه افزود: رتبه اول حجم مالی بازار آرایشی در خاورمیانه به عربستان سعودی تعلق دارد.

یک طراح لباس 30 ساله ایرانی در این باره گفته است: غالب زنان ایرانی هر روز صبح به محض برخاستن از خواب مشغول آرایش می شوند، حتی اگر بیمار هم باشند.

تندروهای اصلاح طلب بدشان نمی آید روحانی نتواند کار کند

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران نسبت به اظهارات اخیر سعید حجاریان در خصوص نقش اصلاح طلبان در پیروزی روحانی و همچنین برنامه های دولت در انتخابات مجلس و تشکیل حزب اعتدال از سوی دولت واکنش نشان داد.

وی با بیان اینکه روحانی یک میلیون بیشتر رای نداشت، گفت: هاشمی و خاتمی با تمام وجود پشت این دولت بودند و هستند

به گزارش خبر آنلاین زیباکلام گفت: اگر اصلاح طلبی همچون اصولگرایی یک طیف در نظر داشته باشیم، قطعا سید حسن خمینی و هاشمی رفسنجانی در طیف اصولگرایان نیستند و از قطار اصولگرایی پیاده شده است و در حقیقت جای آنها در میان اصلاح طلب ها هستند.

وی افزود: آقای محتشمی پور و خوئینی ها و برخی دیگر از آقایان رادیکال و تندرو از همان دوران انتخابات هم خیلی نه از روحانی حمایت کردند و نه خودشان را نشان دادند.شاید بدشان هم نیاید که دولت روحانی نتواند کار کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها