بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور با 40 پست اسکله و دارا بودن پیشرفتهترین تجهیزات تخلیه و بارگیری، سالانه پذیرای کشتیهای بزرگ اقیانوسپیما با ظرفیت 145 هزار تن DWT از نقاط مختلف جهان است.
به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدخوشنیت، علت کاهش زمان نوبتدهی کشتیها را نظارت بیشتر سازمان بنادر و دریانوردی بر عملکرد شرکتهای تخلیه و بارگیری عنوان کرد.
وی افزود: این دستاورد زمینهساز افزایش فعالیتهای صادراتی، وارداتی، ترانزیتی و ترانشیپی این بندر میشود.
وی گفت: در ده روز گذشته متوسط زمان تخلیه و بارگیری کشتیهای کانتینری در بندر شهید رجایی از 71 ساعت به 41 ساعت کاهش یافته است.
خوشنیت افزود: در این مدت همچنین عملیات ترمینالهای کانتینری بندر شهید رجایی از 37 هزار و 750 TEU کانتینر به 40 هزار و 348 TEU کانتینر افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه بیش از 60 درصد از کل عملیات تخلیه و بارگیری تجاری کشور در بنادر هرمزگان صورت میگیرد، گفت: سهم بندر شهید رجایی به تنهایی حدود 55 درصد است.
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد