بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها و پایگاههای اطلاعرسانی از 18 تا 24 آبان ماه سال 1393 از سوی امور معاونت مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت شورای هماهنگی تشکلهای مدیریتی مطبوعات کشور برگزار میشود.
پیش ثبتنام شرکت در این نمایشگاه نیز با هدف برآورد تعداد متقاضیان و برنامهریزی برای پیشبینی میزان تخصیص فضا و گروهبندی موضوعی نشریات، امکانات نمایشگاهی، تدارکات و تامین خطوط مخابراتی و اینترنتی مورد نیاز اعلام می شود.
این پیش ثبتنام از سه روز قبل (5 شهریور) شروع شده که ضوابط آن به شرح این است:
مطابق اعلام صرفا مؤسسات مطبوعاتی و رسانههای زیر میتوانند در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها و پایگاههای اطلاعرسانی شرکت کنند:
الف) روزنامهها، هفتهنامهها، دو هفتهنامهها، ماهنامهها، دوماهنامهها و فصلنامهها
ب) خبرگزاریها و پایگاههای خبری و اطلاع رسانی دارای مجوز از هیأت نظارت بر مطبوعات
ج) مؤسسات مطبوعاتی، انجمنها و تشکلهای صنفی
د) صنایع خدمات مرتبط مطبوعاتی (چاپ، کاغذ، توزیع و ...)
بر اساس این گزارش، در این مرحله هیچگونه وجهی برای ثبت نام بابت تخصیص مکان نمایشگاهی دریافت نمیشود و متقاضیان میزان فضای نمایشگاهی مورد نیاز خود را با توجه به جدول تعرفه اعلام میکنند اما برابر اعلام، ثبتنام قطعی با امکان انتخاب محل غرفه در نیمه دوم شهریور ماه اعلام خواهد شد.
جدول تعرفه واگذاری غرفهها در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها و پایگاههای اطلاع رسانی، به شرح زیر است (ویژه مطبوعات و موسسات رسانهای مرتبط):
دستهبندی اولیه گروههای نمایشگاهی به شرح زیر است البته این گروهبندی قطعی نیست و ممکن است برخی از رستهها در هم ادغام شده و یا به آن افزوده شود:
الف. گروه یک (با محوریت روزنامهها و خبرگزاریها)
مؤسسات رسانهای
خبرگزاریها و سایتهای خبری
روزنامهها
هفتهنامهها و مجلات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی
فضای مربوط به نشستهای تخصصی و مناظرات
ب. گروه دو (با محوریت رسانهها و نشریات عمومی و خانواده)
ورزشی
زنان، کودک، نوجوان و خانواده
هنری، سینمایی
سرگرمی
عمومی و سایر نشریات
ج. گروه سه (رسانههای علمی، آموزشی، تخصصی، اختصاصی)
علمی، آموزشی
رایانهای و الکترونیک
نشریات تخصصی
کشاورزی
د. گروه چهارم (رسانههای فرهنگی)
دین و اندیشه
فرهنگ و ادب
ه. گروه پنجم (نشریات استانی)
نشریات محلی استانی و منطقه ای
نشریات استانی مستقر در غرفههای ادارات کل ارشاد استان یا خانههای مطبوعات
و. گروه ششم (نشریات غیر فارسی زبان)
ز. گروه هفتم (صنایع وخدمات مرتبط با مطبوعات)
صنایع چاپ و کاغذ
شرکتهای تبلیغاتی
شرکتهای توزیع
خدمات ارتباطی ، نرم افزار و تجهیزات
مدیریت و آموزش رسانهها
ح. گروه هشتم (تشکلها و نهادهای مرتبط)
تشکلهای صنفی اعم از مدیریتی و روزنامهنگاری، روابط عمومی، انجمنهای علمی، ارتباطات
ط. گروه نهم (روابط عمومیها)
- ادارات کل روابط عمومی دستگاهها و سازمانهای دولتی
ضوابط و شرایط شرکت در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها و پایگاههای اطلاعرسانی هم به شرح زیر است:
متراژ مازاد بر 24 متر برای رسانههای بخش خصوصی با تخفیف 50 درصد محاسبه میشود.
جانمایی هر دسته رسانه به عهده کمیته مربوطه در ستاد برگزاری نمایشگاه خواهد بود، اما جانمایی غرفه توسط خود رسانه در ثبتنام قطعی و بر اساس انتخاب روی نقشه انجام میشود.
صرفاً نشریاتی که 3 ماه قبل از ثبت نام قطعی، انتشار و اعلام وصول منظم داشته باشند، امکان حضور در نمایشگاه را دارند.
بر اساس ضوابط تعیین شده از سوی مدیریت مصلی امام خمینی (ره) استفاده از ابزار آلات از قبیل دستگاه جوش، دستگاه برش در داخل شبستان ممنوع است.
نهایت ارتفاع سازههای نمایشگاه 3.5 متر است.
برای هر 12 متر غرفه حداکثر 2 عدد کارت متصدی غرفه صادر خواهد شد.
شرایط، ضوابط منشوری و تعهدات طرفین همزمان با ثبت نام قطعی منتشر میشود.
با توجه به کثرت متقاضیان، قبول درخواست غرفه برای فصلنامهها پس از تأیید کمیته رسانهها خواهد بود.
پیش ثبت نام به منزله قطعیت ثبت نام است.
ستاد برگزاری نمایشگاه تعهدی برای تأمین فضا برای رسانههایی که پیش ثبت نام نکردهاند، ندارد.
ثبت نام قطعی از پانزدهم تا پایان مهرماه خواهد بود. (مهر)
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران دارد؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگو با علی کاظمی، از ورودش به بازیگری تا نقشهای مورد علاقهاش
رضا جباری: درگفتوگو با «جام جم»: