در دستورالعمل مدیریت کیفیتبخشی پنجشنبههای مدارس آمده است: «آشنایی دانشآموزان با سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی»، «توجه به علایق، تفاوتهای فردی و نیازهای واقعی دانشآموزان»، «ایجاد زمینه لازم جهت مصونیت فرهنگی، اخلاقی و تحصیلی دانشآموزان»، «شناسایی، پرورش و هدایت استعدادهای بالقوه دانشآموزان»، «توسعه و تعمیق فعالیتهای هدفمند گروهی در مدارس ابتدایی»، «تقویت فعالیتهای جذاب و با نشاط در مدارس با محوریت دانشآموزان»، «هدفمندسازی ارتباط مدارس با مراکز فرهنگی و هنری»، «ارتقا و افزایش سطح فعالیتهای مهارتی دانشآموزی» و «آموزش و غنیسازی اوقات فراغت حین تحصیل دانشآموزان» به عنوان اهداف این طرح عنوان شده است.
بر این اساس، اجرای این طرح در 2151 مدرسه ابتدایی دوره اول و دوم و با مخاطبین دختر و پسر در نظر گرفته شده است و تعداد حداقل 100 دانشآموز، فراهم بودن زیرساختهای لازم برای بازی بومی و محلی و فعالیت فرهنگی، هنری و ورزشی، اختصاص حداقل یک سالن چند منظوره از شرایط مدارس مجری این طرح تصریح شده است.
در این دستورالعمل آمده است: مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاونین پرورشی و فرهنگی، پشتیبانی و توسعه مدیریت، تربیت بدنی و سلامت، معاون آموزش ابتدایی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیر ارزیابی و عملکرد پاسخگویی به شکایات و رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان از اعضای کمیته هماهنگی در استان هستند.
زمانبندی اجرای این طرح از نیمه دوم شهریور ماه و به مدت یک سال تحصیلی در نظر گرفته شده است.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
ابراهیم قاسمپور در گفتوگو با جامجم مطرح کرد؛
ضرورت اصلاح سهمیههای کنکور در گفتوگوی «جامجم»با دبیر کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت