متهمان اعتراف کردند علاوه بر دزدی از منازل در سرقت‌های خیابانی، زورگیری، کیف‌قاپی و گردنبند قاپی نیز فعالیت داشته‌اند

باند 6 نفره تبهکاران متلاشی شد

شش عضو یک باند حرفه‌ای که به سرقت‌های سریالی منازل، زورگیری، کیف‌قاپی و گردنبندقاپی در تهران و دیگر شهرها دست می‌زدند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۱۹۷۰۹

به گزارش پلیس آگاهی تهران، روز بیست و نهم مرداد امسال مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و از سرقت اموال خانه‌اش خبر داد.

ماموران کلانتری 120 سیدخندان با اعزام به محل حادثه به تحقیق از شاکی که زن میانسالی بود، پرداختند.

وی به پلیس گفت: شب در خانه تنها بودم که سر و صدایی شنیدم. خواستم از خانه خارج شده و موضوع را بررسی کنم که دیدم سه مرد قوی هیکل که چهره‌هایشان را پوشانده بودند، قفل در را تخریب کرده و وارد شدند. با دیدن آنها شوکه شدم. نمی‌دانستم چه کسانی هستند و انگیزه‌شان از ورود به خانه‌ام چیست. شاکی اضافه کرد: یکی از آنها افشانه به چشمانم زد ودو همدستش مرا در اتاقی محبوس کردند. ساعتی بعد که شوهرم به خانه آمد و نجاتم داد، متوجه شدم متهمان طلا و جواهراتم را سرقت و فرار کرده‌اند.

با طرح این شکایت، پرونده در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات برای یافتن سارقان فراری و کشف اموال سرقتی آغاز شد. در مرحله بعدی تحقیقات ماموران در بازبینی دوربین مداربسته محل حادثه، متوجه شدند سارقان که چهره‌هایشان را پوشانده بودند، با یک خودروی پراید که مقابل خانه شاکی پارک بوده، از محل فرار کرده‌اند.

در ادامه تحقیقات، هویت راننده‌ای که با سارقان فراری همدست بود، شناسایی و او چند روز پیش دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی به سرقت اعتراف کرد و گفت: در زمینه زورگیری فعالیت دارم. عضو یک گروه از سارقان زورگیر بودم که در شهرستان اسلامشهر فعالیت می‌کردند. با دستگیری آنها، من فرار کردم و با تشکیل گروه جدیدی، فعالیتم را ادامه دادم.

وی اضافه کرد: علاوه بر سرقت از خانه شاکی، در مناطق پاسداران، ولیعصر و کردستان تهران نیز، از منازل مردم سرقت می‌کردیم و در صورتی که صاحبخانه‌ها در منازل حضور داشتند، آنها را کتک زده و با بستن دست و پایشان و محبوس کردن این افراد، اموال قیمتی آنها را می‌دزدیدیم. سرقت‌های مشابهی نیز در شهرهای ساری، بابل و شاهرود انجام دادیم. علاوه بر سرقت منزل، همگی در زورگیری‌های خیابانی نیز فعالیت داشتیم.

در پی اظهارات متهم، پنج نفر از همدستان وی نیز به نام‌های مرتضی، مجید، کریم، علی و حمید تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و در شهرستان‌های اسلامشهر و رباط کریم دستگیر شدند. با انتقال متهمان به پلیس آگاهی، آنها اعتراف کردند علاوه بر دزدی از منازل در سرقت‌های خیابانی، زورگیری، کیف‌قاپی و گردنبند قاپی در تهران، اسلامشهر و رباط کریم نیز فعالیت داشته‌اند.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با توجه به سوابق متهمان در ارتکاب سرقت، نزاع و درگیری، موادمخدر و شرارت، با دستور قضایی تصاویر آنها بدون پوشش چهره به چاپ می‌رسد تا چنانچه افرادی از آنها شکایت دارند، به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان، خیابان ابوذر غفاری مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها